26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

جک دورسی: Diem یک اتلاف وقت بود، متا باید روی بیت‌کوین تمرکز می‌کرد

جک دورسی، بنیانگذار توییتر، گفت که پروژه ناموفق متا، ارز دیجیتال Diem، «یک زحمت و زمان تلف شده» بود. متا باید تلاش خود را بر «در دسترس‌تر کردن بیت‌کوین برای همه» متمرکز می‌کرد.

مایکل سیلر، مدیرعامل MicroStrategy، روز سه‌شنبه در کنفرانس شرکتش «بیت کوین برای شرکت‌ها در 2022» با دورسی در مورد نحوه ادغام و استفاده شرکت‌ها از بیت‌کوین (BTC) مصاحبه کرد.

دورسی گفت که اگرچه فیسبوک احتمالاً Diem را به «دلایل درست» راه‌اندازی کرده است، به جای تلاش برای ایجاد ارز خود، باید از یک پروتکل باز مانند بیت‌کوین استفاده می‌کرد.

دورسی به سیلر گفت:

«فکر می‌کنم درس‌های زیادی درتمام این موضوعات با لیبرا و سپس دیم وجود دارد. امیدوارم که مسئولان متا چیزهای زیادی یاد گرفتند، اما فکر می کنم تلاش و زمان زیادی تلف شده است.»

انتقاد او از فیسبوک، همتای محبوب‌تر و موفق‌تر توییتر در رسانه‌های اجتماعی شاید جای تعجب نداشته باشد. از زمان کناره گیری از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر در نوامبر سال گذشته، دورسی به وضوح اعلام کرده است که قصد دارد بیت‌کوین را در مرکز تمرکز شرکت جدید خود، Block (که قبلاً به عنوان Square شناخته می‌شد) قرار دهد. Block به کاربران این امکان را می‌دهد که بیت‌کوین را از طریق سرویس پرداخت موبایلی، Cash App خریداری کنند.

دورسی اضافه کرد که این دو یا سه سال یا هر چقدر که گذشت، می‌توانست صرف دسترسی بیشتر بیت‌کوین برای افراد بیشتری در سراسر جهان شود. دسترسی بیشتر بیت‌کوین به بسیاری از محصولات متا، به ویژه به فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ نیز کمک می‌کند. ما در حال حاضر این شبکه باز را داریم. و قابل استفاده است اما برای همه قابل دسترس نیست. هر چه آن را آسان‌تر کنیم، سریع‌تر بسازیم، نزدیک‌تر کنیم، همه چیز بهتر می‌شود. از جمله تمام کارهایی که فیسبوک قصد داشت با لیبرا انجام دهد.

در سال 2019، فیسبوک (اکنون به عنوان پلتفرم متا شناخته می‌شود) وایت‌پیپر لیبرا، یک پروژه زیرساخت مالی مبتنی بر کریپتو که مدت‌ها در انتظارش بود را منتشر کرد. به دنبال مجموعه‌ای از موانع نظارتی و روابط عمومی بد که پروژه را مجبور به تغییر نام تجاری به Diem در دسامبر 2020 کرد.در نهایت در 1 فوریه به پایان نابهنگام رسید.

متا رسماً اعلام کرد که مالکیت معنوی و سایر دارایی‌های Diem را به ارزش مجموع 182 میلیون دلار به شرکت Silvergate Capital خواهد فروخت. رسماً دیروز در 1 فوریه متا Diem را تحویل این شرکت داد.

در 12 ژانویه، یک ارتقاء در Cash App، شبکه لایتنینگ بیت‌کوین را ادغام کرد. این ارتقاء امکان انتقال سریع تر و ارزان تر بیت‌کوین را با استفاده از پروتکل پرداخت لایه دو (L2) فراهم کرد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *