26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
مقالات منتخب سردبیر

داستان‌های جالب بیت‌کوین

بیت‌کوین (BTC) همراه با ایده تمرکززدایی پرداخت‌ها، داستان‌های جالب و خنده‌داری را نیز با خود به ما ارائه کرده است. از سال 2009 که ساتوشی ناکاموتو با نام مستعار، بیت‌کوین را ایجاد کرد سیستم پرداخت الکترونیکی همتا به همتا به شدت رشد کرده است.

تنها تعداد کمی هستند که بیت‌کوین را برای مدت طولانی نگه داشته‌اند، اما بسیاری از افراد دیگر به کیف پول‌های کریپتو خود دسترسی ندارند یا آن‌ها را با سود اندکی فروخته‌اند. BeInCrypto برخی از داستان‌های هیجان‌انگیز اکوسیستم ارز دیجیتال را گردآوری کرده است.

مسابقه بازی StarCraft در سال 2011

در فوریه 2011، بازی ویدیویی علمی تخیلی StarCraft با مضمون نظامی رقابتی را با تحت نام iCCup Star League برگزار کرد که در آن 56 بازیکن از سراسر جهان گرد هم آمدند. BTCsportsbet.com یکی از حامیان مالی بود و استخر جایزه بیش از 1000 دلار بود که جایزه برتر آن 500 دلار و 25 بیت‌کوین هم برای برندگان پنجم تا هشتم بود.

بیت‌کوین در زمان برگزاری مسابقات با قیمت 1.65 دلار معامله می‌شد و کل جایزه 41.25 دلار بود. علاوه بر این، چهار بازیکن با نام های مستعار Sziky، Kolll، Hejek و Jumper هر کدام 25 بیت‌کوین برنده شدند. هیچ گزارشی وجود ندارد که آیا برندگان، بیت‌کوین خود را حفظ کرده‌اند یا خیر.

یادبود: روز پیتزای بیت‌کوین

22 می 2010، به‌عنوان روز پیتزای بیت‌کوین شناخته می‌شود، روزی که اولین تراکنش تجاری بیت‌کوین اتفاق افتاد. لازلو هانیچ که یک برنامه‌نویس اهل فلوریدا است دو پیتزای Papa John را با 10000 بیت‌کوین خرید که در آن زمان حدود 40 دلار ارزش داشت.

هانیچ به  روزنامه The Sun گفت که پشیمان نیستم و فکر می‌کنم خیلی هم خوب شد که به این ترتیب بخشی از تاریخ اولیه بیت‌کوین شدم.

او بیت‌کوین‌ها را برای خرید پیتزا از طریق برنامه و کارت گرافیک کامپیوتر خوش استخراج کرد.  بنوعی آن پیتزا برای او رایگان تمام شد.

او افزود: من این چیز را رمزگذاری کردم و بیت‌کوین استخراج کردم. آن روز احساس کردم  برنده اینترنت هستم.

پیتزاهای هانیچ او را به یکی از افراد مشهور کریپتو تبدیل کرد. اگر او آن بیت‌کوین‌ها را تا امروز نگه می‌داشت، اکنون حدود 440 میلیون دلار ارزش داشت.

خنده دارترین داستان بیت‌کوین تا کنون

یکی از کاربران BitcoinTalk با نام «Vinz1992» داستانی درباره زوج میانسالی که با بیت‌کوین از آن‌ها کلاهبرداری شد را به اشتراک گذاشت. او گفت:

یک زوج میانسال اخیراً 1 بیت‌کوین را به قیمت 1000 دلار خریدند. آنها از معامله خوبی که به دست آورده بودند فراتر از آن چیزی که می‌توان با کلمات توصیف کرد خوشحال بودند. آنها با دوستم تماس گرفتند تا از او بپرسند که چگونه می‌توانند آن را بفروشند.

Vinz1992 اضافه کرد: «او لینک‌های مقالات مختلف و پست‌های وبلاگ در مورد نحوه خرید و فروش بیت‌کوین را برای آنها ارسال کرد. این زوج دوباره با او تماس گرفتند و به او گفتند که در فروش بیت‌کوین شکست خورده اند. بنابراین دوستم به ملاقات آن زوج رفت.  آن‌ها بیت‌کوین خود را به او نشان دادند. اما آن یک سکه پلاستیکی بود که نماد بیت کوین داشت.»

بیت کوین جالب نیست: کلاهبرداری بیت‌کوینی از نخست وزیر هند

دسامبر سال گذشته، حساب نخست وزیر هند نارندرا مودی هک شد. کلاهبرداران این خبر را از طریق توییت وی منتشر کردند که دولت 500 بیت‌کوین خرید و دولت هند بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته است و مبلغ خریداری شده را بین شهروندان توزیع خواهد کرد.

حساب توییتر نخست وزیر بیش از 73 میلیون دنبال کننده داشت. این توییت لینکی را به اشتراک گذاشت که از مردم خواسته بود به یک بنیاد کووید بیت‌کوین اهدا کنند.

مدیریت توییتر نخست وزیر هند برای مدت کوتاهی به خطر افتاد. این موضوع به توییتر منتقل شد و حساب کاربری بلافاصله ایمن شد.

توییتر اعلام کرد که در مدت کوتاهی که حساب در معرض خطر قرار است، هر توییتی که به اشتراک گذاشته می‌شود باید نادیده گرفته شود.

مودی برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال تمام تلاش خود را کرد و به فالوئرهای توییتر خود هشدار داد که بیت‌کوین جوانان ما را خراب خواهد کرد.

بیت کوین باحال است: یکی از جوان‌ترین میلیونرهای ارز دیجیتال

کوپر تورلی یک میلیونر ارز دیجیتال 27 ساله است که نه تنها در بیت‌کوین بلکه در اتریوم (ETH) نیز سرمایه‌گذاری کرد. سرمایه‌گذاری‌های اولیه او 5 سال پیش آغاز شد، زمانی که اطلاعات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال وجود نداشت و بیت‌کوین در حدود 2000 دلار معامله می‌شد.

او به رمزارزها بسیار علاقه‌مند شد، اگرچه کارشناسان می‌گفتند ممکن است پولش را از دست بدهد اما با این حال او روی کرپیتو سرمایه‌گذاری کرد. کوپر مجذوب این فناوری بود و فکر می‌کرد می‌تواند برای خود نامی دست و پا کند و در کل این صنعت متخصص شود.

به زودی خانواده او هم به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شدند و چند هزار دلار سرمایه‌گذاری کردند. وی به مقدار BTC یا ETH خود اشاره نکرد.

تورلی با افزایش ارزش دارایی‌هایش، مقداری از رمزارز خود را به USD Coin (USDC) فروخت زیرا  USDC استیبل کوینی است که به دلار آمریکا متصل است.

تورلی بدهی دانشجویی خود را پرداخت و در روز مادر یک چک شش رقمی به مادرش داد و بخش بزرگی از وام مسکن آنها را پرداخت کرد. وی به CNBC گفت که من واقعاً احساس سپاسگزاری می کنم. «آزادی مالی آخرین وضعیت نیست، بلکه شروعی برای انجام کارهای بسیار جالب در جهان است.»

شما هم اگر داستان جالبی در مورد  بیت‌کوین دارید برای ما بنویسید یا در کانال تلگرام ما راجع به آن گفتگو کنید.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *