13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کانادا 34 کیف پول کریپتو مرتبط با کاروان آزادی را تحریم کرد

پلیس استان انتاریو و پلیس سواره سلطنتی کانادا به همه شرکت‌های مالی تحت نظارت دولت دستور دادند تا هرگونه تراکنش را از 34 کیف پول کریپتو مرتبط با تأمین مالی اعتراضات کامیون‌داران در کشور را متوقف کنند.

آژانس‌های پلیس فدرال، با همکاری مرکز تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کانادا (FINTRAC)، در حال بررسی کمک‌های ارزهای دیجیتال برای حمایت از اعتراض چند هفته‌ای علیه دستور واکسن کانادا هستند. این اعتراضات اکنون بر اساس قانون شرایط اضطراری که توسط جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای اولین بار از زمان تصویب این قانون در سال 1988 مورد استناد قرار گرفت، غیرقانونی تلقی می‌شوند.

رانندگان کامیون اعتراض خود را از اواخر ژانویه علیه محدودیت‌های سفر بین‌المللی اعمال‌شده توسط دولت کانادا آغاز کردند، که طبق آن همه افرادی که وارد این کشور می‌شوند باید علیه COVID-19 واکسینه شوند. کامیون داران پل‌های بین‌المللی و گذرگاه‌های مرزی را در چندین استان کانادا مسدود کردند.

این لیست شامل 29 آدرس بیت کوین، یک آدرس اتریوم، یک آدرس کاردانو، یک آدرس کلاسیک اتریوم، یک آدرس لایت‌کوین و یک آدرس مونرو است. نسخه‌ای از این دستور اوایل روز چهارشنبه در توییتر دست به دست می‌شد. CoinDesk صحت این لیست را تایید کرد.

اهداکنندگان بیش از 20 بیت کوین به این آدرس ها ارسال کرده‌اند که ارزش آن بیش از 870000 دلار است. پس از تعلیق حساب GoFundMe که قبلا بیش از 9 میلیون دلار دریافت کرده بود، اهداکنندگان به ارزهای دیجیتال روی آوردند.

قانون شرایط اضطراری قرار بود تا وضعیت مالی معترضان را هدف قرار دهد. کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر ترودو گفت:

«بانک‌ها می‌توانند بلافاصله حساب‌های بانکی مرتبط با کامیون‌داران را بدون حکم دادگاه و بدون ترس از مسئولیت مدنی مسدود یا تعلیق کنند.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *