17 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

دوج در توییتر محبوبیت بیشتر و اتریوم نفرت بیشتری دریافت می‌کند

  • تجزیه و تحلیل احساسات انجام شده در توییت‌های یک سال نشان می‌دهد که اتریوم کمترین و دوج کوین بیشترین علاقه را را در بین 5 رمزارز مورد بررسی در توییتر دریافت کرده‌اند.

اتریوم به عنوان منفورترین ارز دیجیتال مورد مطالعه در توییتر رتبه اول را از آن خود کرده است، در حالی که دوج کوین با میم توکن بیشترین محبوبیت را دارد.

این یافته‌ها از گزارش جدیدی توسط TRG Datacenters به ​​دست آمده‌است که به تجزیه و تحلیل توئیت‌های یکساله بین ژانویه 2021 تا ژانویه 2022  در مورد پنج رمزارز محبوب پرداخته‌است تا بفهمد کدام دارایی‌های دیجیتال از نظر عاطفی بیشترین هیجان را در توییتر دارند.

این تجزیه و تحلیل بیت کوین (BTC)، کاردانو (ADA)، دوج کوین (DOGE)، اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) را مورد بررسی قرار داد. در این بررسی  اتریوم با 29 درصد از تمام توییت‌های حاوی احساسات منفی، قوی‌ترین ارتباط منفی را داشت.

عمده انتقاداتی که به اتریوم وارد می‌شود به سرعت آن در مقایسه با سایر جایگزین‌های لایه 1 و همچنین هزینه انرژی آن مربوط می‌شود. اوج منفی بودن اتریوم از کریپتو توییتر زمانی رخ داد که یک باگ باعث شد اتریوم برای مدت کوتاهی در اواخر آگوست 2021 به دو زنجیره تقسیم شود.

بیت کوین با امتیاز منفی 27 درصدی، بعد از اتریوم منفورترین رمزارز در توییتر بود. کاردانو با 16 درصد ارتباط منفی در جایگاه سوم قرار گرفت. در حالی که لایت کوین با تنها 8 درصد از تمام توییت‌ها دارای زاویه منفی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

دوج کوین مورد علاقه جمعیت در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بود. تنها 6٪ از تمام توییت‌های مربوط به این میم کوین محبوب حاوی نوعی احساسات نامطلوب است. این بدان معناست که 94 درصد از تمام توییت‌های مربوط به دوج دارای یک شیب مثبت هستند. این حاکی از قدرت و انسجام جامعه توکن را در کریپتو توییتر نشان می‌دهد.

محبوبیت دوج کوین ارتباط نزدیکی با رابطه سالم توکن با مالک جدید پلتفرم رسانه اجتماعی، ایلان ماسک، داشت. تصمیم عمومی ماسک برای پذیرش دوج به عنوان پرداخت برای کالاهای تسلا، احساسات را به اوج خود رساند.

هدایت سهام میم توسط سرمایه‌گذاران خرد 

کریس هینکل، مدیر ارشد فناوری TRG Datacenters توجه را به انواع مختلفی از تأثیراتی که توییتر بر قیمت دارایی‌های کریپتو دارد، جلب کرد.

به نظر می‌رسد که سهام میم به‌ویژه توسط سرمایه‌گذاران خرد هدایت می‌شود. در مورد ارزهای بزرگ‌تر مانند بیت‌کوین، توییت‌ها در واقع تغییرات قیمتی را با تاخیر مواجه کرده‌اند که نشان‌دهنده درجه‌ای از ناب بودن نهادی آن است.

هینکل اضافه کرد: «[این] به این معنی است که سهام و سکه‌ها به طور کلی با یک پدیده واقعی نوسانات قیمتی که توسط سرمایه‌گذاران خرد هدایت می‌شود، تجربه می‌کنند.

هینکل در ادامه توضیح داد که خرید اخیر توییتر توسط ماسک ممکن است منجر به بازار ارزهای دیجیتال خرده‌فروشی شود. وی ادعا کرد که نفوذ تازه ماسک ممکن است «مسیری را برای دستکاری الگوریتمی کمتر و آغاز دوره جدیدی از سرمایه‌گذاران خرد هموار کند.»

منبع: cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *