26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

هند برای درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال با نرخ ثابت 30 درصد مالیات می‌گیرد

هند در بودجه سال مالی 2022-23 این کشور شفافیت مورد انتظار را در مورد مالیات بر کریپتو ارائه کرده است. وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان روز سه‌شنبه برنامه بودجه را ارائه و اعلام کرد که هر درآمدی که از انتقال هر دارایی دیجیتال مجازی به دست می‌آید با نرخ ثابت 30 درصد مشمول مالیات قرار خواهد گرفت.

آمیت ماهشواری، شریک شرکت حسابداری AKM Global، به The Block گفت که انتقال دارایی ها معمولاً به معنای فروش، مبادله و واگذاری آنهاست. او گفت که شفافیت در مالیات نشان می‌دهد که رمزارزها در هند ممنوع نخواهند شد. وی ادامه داد:

«این یک پیشرفت بسیار مهم است زیرا می‌توان  آن را مشروعیت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال دانست.»

به گفته جی هائو، مدیر عامل صرافی رمزارز OKX، با این حال، مالیات 30 درصدی ممکن است سرمایه‌گذاران را از سرمایه‌گذاری در کریپتو منصرف کند و پذیرش انبوه رمزارز در هند را به تاخیر بیندازد.

سیتارامان وزیر دارایی گفت که بزرگی و فراوانی تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، ارائه یک سیاست مالیاتی خاص برای کریپتوها را ضروری می‌سازد.

علاوه بر نرخ مالیات بالا، هند نیز هیچ گونه کسر درآمد ارزهای دیجیتال به جز هزینه مالکیت آنها را ارائه نخواهد کرد. علاوه بر این، زیان ناشی از انتقال رمزارز را نمی‌توان با هیچ درآمد دیگری جبران کرد، که به گفته ماهشواری، اقدامی «بد» است.

از سوی دیگر، ضررهای ناشی از سهام نیز باید جبران شود. چنین زیان‌هایی را می‌توان با سود سال‌های مالی آینده جبران کرد.

کسر مالیات در مبدا (TDS) نیز بر پرداخت‌های انتقال دارایی‌های کریپتو با نرخ 1% برای تراکنش‌هایی که بیش از یک محدوده خاص هستند اعمال می‌شود. هدایای دارایی‌های کریپتو هم نیز مشمول مالیات قرار خواهد گرفت.

ماهشواری گفت:

«با این حال، ابهامات خاصی وجود دارد، از جمله اینکه مشخص نیست سودهای ارزهای دیجیتال چگونه باید محاسبه شوند.»

راه‌اندازی CBDC

این بودجه همچنین جدول زمانی مشخصی را برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی هند (CBDC) ارائه کرد. Sitharaman گفت:

«روپیه دیجیتال با استفاده از بلاکچین و سایر فناوری ها” توسط بانک مرکزی هند از سال مالی 2022-23 (سال مالی هند از آوریل شروع می شود و در مارس سال آینده به پایان می رسد) صادر خواهد شد.»

سیتارامان گفت:

«ارز دیجیتال رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال خواهد داد. ارز دیجیتال همچنین منجر به یک سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان‌تر خواهد شد.»

سامیت گوپتا، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل CoinDCX بیان کرد که شفافیت در مورد مالیات بر کریپتوها گامی در مسیر درست است. او گفت: این کار به وضوح اطمینانی را ایحاد می‌کند که بسیار مورد نیاز این صنعت است .

اما هند همچنان منتظر شفافیت قانونی در مورد ارزهای دیجیتال است. در ماه دسامبر، دولت قرار بود یک لایحه کریپتو را برای بحث در مجلس مطرح کند، اما این کار انجام نشد. زمانی که این لایحه ارائه شود، جزئیات خاصی را در مورد اینکه آیا هند به طور رسمی از ارزهای دیجیتال استقبال می کند یا خیر، ارائه می‌دهد.

با این حال، صنعت کریپتو هند همچنان امیدوار است. همانطور که The Block قبلا گزارش داد، نظرات خوش‌بینانه اخیر وزرای هند نشان می‌دهد که این کشور قصد دارد به جای ممنوعیت، کریپتوها را به زودی سامان‌دهی کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *