13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
مقالات منتخب سردبیر

سرمایه‌گذاران چگونه باید با نوسانات بازار برخورد کنند؟

نوسانات ارزهای دیجیتال چیز جدیدی نیست و اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری دارید باید با این موضوع راحت باشید.

Ollie Leech از Coindesk که یک رسانه خبری ارزهای دیجیتال است می‌گوید که نوسانات را می‌توان به یک “بازار نابالغ” نسبت داد. هر چیزی از توییت افراد مشهور گرفته تا مقررات جدید فدرال می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

لیچ می گوید: «اگر ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را در بیو توییتر خود قرار دهد، بیت کوین را 10 درصد افزایش می دهد.»

این غیرقابل پیش‌بینی بودن بخشی از دلیلی است که کارشناسان سرمایه‌گذاری نسبت به سرمایه‌گذاری مقادیر زیادی از پورتفولیو خود در دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهند. بسیاری از آن‌ها توصیه می کنند که کمتر از 5 درصد از کل پورتفولیو خود را در صنعت کریپتو سرمایه‌گذاری کنید.

به سرمایه گذاری خود نگاه نکنید

برای سرمایه گذاران جدید، نوسانات روزانه می‌تواند ترسناک به نظر برسد. هامفری یانگ، کارشناس امور مالی می‌گوید اگر با استراتژی خرید و نگه‌داری سرمایه‌گذاری کرده‌اید، کاهش قیمت چیزی نیست که از آن وحشت کنید. یانگ یک راه حل ساده را توصیه می کند: «به سرمایه‌گذاری خود نگاه نکنید.»

یانگ می‌گوید:

 

آن را بررسی نکنید. این بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. اگر اجازه دهید احساسات شما بیش از حد به سرمایه‌گذاری‌تان نفوذ کند، ممکن است در زمان اشتباه بفروشید، تصمیم اشتباه بگیرید.

 

این توصیه سنتی «تنظیم کن و فراموشش کن» است که بسیاری از سرمایه گذاران بلندمدت سنتی از آن پیروی می‌کنند. اگر نمی‌توانید سوارجریان شوید و افت شدید همچنان باعث نگرانی شما می‌شود، ممکن است بیش از حد به سرمایه‌گذاری‌های ارز دیجیتال خود وابسته هستید.

داگلاس بونپارث، یک برنامه‌ریز مالی معتبر و رئیس Bone Fide Wealth می‌گوید:

«مهم‌ترین کاری که هر سرمایه‌گذاری می‌تواند انجام دهد، چه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باشد و چه در سهام، تنها داشتن یک برنامه نیست، بلکه داشتن برنامه‌ای است که بتواند به آن پایبند بود. در حالیکه خرید دیپ ممکن است جذاب باشد، به خصوص با دارایی که واقعاً دوست دارید اما این ممکن است همیشه بهترین ایده در لحظه نباشد.»

منبع

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *