25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

فیدلیتی به کارگران اجازه می‌دهد تا 20 درصد از بازنشستگی را در بیت کوین پس انداز کنند

غول خدمات مالی، سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی (Fidelity Investments) به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا حساب‌های پس انداز 401(k) خود را با بیت کوین متنوع کنند.

سرمایه‌گذاری‌های فیدلیتی، بزرگترین ارائه‌دهنده حساب‌های پس‌انداز 401 (k) آمریکا، در حال راه‌اندازی حساب دارایی‌های دیجیتال است. بدین طریق فیدلیتی به شرکت‌ها امکان دسترسی به بیت‌کوین (BTC)، ارز دیجیتال پیشرو در جهان را می‌دهد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، انتظار می‌رود محصول جدید در تابستان امسال عرضه شود. این محصول شرکت‌ها را قادر می‌سازد در صورت تمایل بیت کوین را به حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی مشتریان خود اضافه کنند.

یک حساب 401 (k) یک طرح پس‌انداز و سرمایه‌گذاری بازنشستگی است که توسط شرکت حمایت می‌شود و به کارمندان برای پولی که کمک می‌کنند معافیت مالیاتی می‌دهد. کمک‌ها به طور خودکار از دستمزد کارکنان برداشته می‌شود و در وجوهی که توسط کارمندان برداشت می‌شود سرمایه‌گذاری می‌شود.

MicroStrategy، یک شرکت تجزیه و تحلیل تجاری به رهبری مایکل سیلور، علاقمند به بیت کوین، قبلاً به این ابتکار ملحق شده است و Fidelity در حال مذاکره با سایر کارفرمایان است.

این شرکت مستقر در بوستون گفت که شرکت ها می‌توانند تا 20 درصد از سرمایه کارمندان خود را به بیت کوین اختصاص دهند.

با توجه به میزان سرمایه‌گذاری و کارفرما، کارمزد حساب بین 0.75 تا 0.90 درصد دارایی‌ها خواهد بود. این شرکت افزود، کارمزد تجاری اضافی که هنوز فاش نشده است، “قیمت رقابتی” خواهد داشت.

فیدلیتی وارد فضای کریپتو می‌شود

فیدلیتی در سال گذشته بالغ بر 4.2 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت داشت. Fidelity Digital، بازوی این شرکت که بر روی رمزارز متمرکز است و به مشتریان خود خدمات نگهداری، تجارت و سایر خدمات مرتبط با بیت کوین را ارائه می‌دهد.

سال گذشته، تام جسوپ، رئیس فیدلیتی دیجیتال گفت که در حالی که دفاتر خانوادگی و صندوق‌های تامینی اکثر مشتریان شرکت را تشکیل می‌دادند، این فهرست شروع به گسترش به مشاوران بازنشستگی و شرکت‌هایی کرد که مایل به نگهداری ارزهای دیجیتال هستند.

همه در ایالات متحده از دیدن بیت کوین به عنوان بخشی از برنامه‌های بازنشستگی خوشحال نیستند.

ماه گذشته، وزارت کار، که بر برنامه‌های بازنشستگی در محل کار نظارت می‌کند، «نگرانی‌های جدی» را در مورد ارزهای دیجیتال مطرح کرد و آنها را «سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه و بی‌ثبات» نامید.

منبع: decrypt

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *