10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

سرمایه‌گذاران نهادی از اتریوم خارج می‌شوند و به آلتکوین‌های لایه یک رقیب سرازیر می‌شوند

  • تجزیه و تحلیل CoinShares نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هفته گذشته آلتکوین‌های کوچکتر را ترجیح دادند زیرا خروج سرمایه برای اتریوم به 17 میلیون دلار رسید.

اخیراً سرمایه‌گذاران نهادی توجه خود را از اتریوم (ETH) به بلاک‌چین‌های لایه 1 رقیب معطوف کرده‌اند. در حالی که محصولات اتر برای سومین هفته متوالی خروجی‌های خود را ثبت کردند.

داده‌های آخرین گزارش جریان‌های صندوق دارایی دیجیتال CoinShares نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هفته گذشته (منتهی به 22 آوریل) سرمایه‌های 3.5 میلیون دلاری آوالانچ (AVAX)، سولانا (SOL)، ترا (LUNA) و الگوراند (ALGO) را بارگذاری کرده‌اند، در حالی که خروج سرمایه از محصولات اتر بالغ بر 16.9 میلیون دلار بود.

این سومین هفته متوالی است که محصولات اتریوم خروجی داشته‌اند و مجموع آن را در آن زمان به 59.3 میلیون دلار رسیده است که برابر با 35 درصد از خروجی 169 میلیون دلاری از دومین بلاک چین بزرگ از اول سال تا کنون است.

علاقه سرمایه‌گذاران به طلای دیجیتال

شایان ذکر است، سرمایه‌گذاران هفته گذشته علی‌رغم برخی تردیدهای اخیر، به طلای دیجیتال علاقه نشان دادند. آن‌ها محصولات بیت‌کوین (BTC) به ارزش 2.6 میلیون دلار خریداری کرده‌اند.

طی 10 هفته گذشته، جریان ورودی به محصولات اتریوم تنها به 68.5 میلیون دلار رسیده‌است. این می‌تواند نشانه روند نزولی موسسات به سمت بلاک چین اصلی باشد.

جریان های هفتگی نشان دهنده خروج 16.9 میلیون دلاری از اتریوم است

اخیراً محبوبیت بلاک چین های لایه 1 جایگزین افزایش یافته‌است. استفاده از برنامه غیرمتمرکز (dApp) در سولانا در 7 روز گذشته بر اساس معیارهای DappRadar افزایش یافته‌است. استفاده از صرافی غیرمتمرکز Orca در طول هفته نزدیک به 43 درصد رشد کرده‌است. بازارساز خودکار Raydium شاهد افزایش 15.5 درصدی بوده‌است و حجم اپلیکیشن خود به بیش از 1.5 میلیارد دلار رسانده‌است.

در حالی که معیارهای استفاده از dApp آوالانچ در طول هفته افزایش نیافته‌است، سرمایه‌گذاری‌های بلاک چین در برنامه‌های تشویقی و میلیون‌ها هزینه صرف‌شده برای جذب توسعه‌دهندگان به این پلتفرم، علاقه معامله‌گران را نسبت به آینده AVAX افزایش داده‌است.

ورودی های آوالانچ، سولانا، ترا و الگوراند به ترتیب 1.8 میلیون دلار، 800000 دلار، 700000 دلار و 200000 دلار بود. در حالی که بیت کوین برای اولین بار در دو هفته گذشته معادل 2.6 میلیون دلار ورودی را تجربه کرد. تحلیلگران خاطرنشان کردند که بزرگترین جریان خروجی رمزارز از اول ماه تا به امروز 178 میلیون دلار باقی مانده است.

مجموع خروجی‌ها طی سه هفته گذشته شاهد خروج 219 میلیون دلاری از بازار بوده است. این رقم در هفته گذشته به 7.2 میلیون کاهش یافت. رقم خروجی کاملاً در تضاد با 134 میلیون دلاری است که در هفته اول آوریل از بازار خارج شد.

علی‌رغم جریان‌های خروجی اخیر، تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که جریان‌های سال تا به امروز با ورود ۳۸۹ میلیون دلار به دارایی‌های کریپتو از ابتدای سال، همچنان مثبت هستند.

منبع: COINTELEGRAPH

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *