27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

پژوهشگر اسلام: ارز دیجیتال یک ارز ساختگی نیست

یکی از علمای اسلام به نام ارشاد احمد اعجاز تاکید کرد که ارز دیجیتال یک ارز جعلی نیست و باید با احراز شرایط خاص، آن را مشروعیت بخشید. سایر محققان حاضر در سمیناری که راجع به وضعیت ارزهای دیجیتال از منظر شریعت اسلام برگزار شده بود با اعجاز هم عقیده بودند.

استفاده از کریپتو در عصر دیجیتال

محقق اسلام یا مفتی، ارشاد احمد اعجاز ، اخیراً استدلال کرد که ارزهای دیجیتال پول ساختگی نیستند. با این حال، او پیشنهاد کرد که چنین ارزی تنها زمانی قابل توجیه است که شرایط خاصی وجود دارد.

اعجاز در سمیناری در پاکستان که در مورد کریپتو و توسط دانشگاه کراچی و بنیاد العصر برگزار شد سخنرانی کرد. وی همچنین از دولت پاکستان خواست تا نقش خود را ایفا کند و این اطمینان را ایجاد کند که سردرگمی در مورد استفاده از کریپتوها وجود ندارد.

در همین حال، در گزارش سمینار همچنین از قول محقق دیگری به نام اسحاق علم نقل شد که وی معتقد است علمای اسلام باید بدانند که جهان در حال حرکت به سمت عصر دیجیتال است و مشکلات جدیدی که نیاز به راه حل‌های جدید دارند ظهور خواهند کرد. درک این موضوع، محققان را قادر می‌سازد تا راهنمایی‌های مناسبی را برای کاربران ارزهای دیجیتال صادر کنند.

موفقیت بیت کوین

مفتی اویس پاراچا، یک کارشناس رمزارز،عقیده مشابهی داشت و تصدیق کرد که چگونه تلاش‌های گذشته برای ایجاد یک ارز دیجیتال شکست خورد و چگونه ارز دیجیتال ساتوشی ناکاموتو در نهایت موفق شد. وی گفت که بیت کوین موفق بوده است زیرا رمزنگاری و تکنیک‌هایی که در ارزهای قبلی استفاده میشد را ترکیب کرد.

محققان حاضر در سمینار همچنین بر نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد موضوع ارزهای دیجیتال تاکید کردند. این به نوبه خود، محققان را قادر می‌سازد تا نظراتی را ارائه کنند که کاربران یا دارندگان ارزهای دیجیتال را در کشور راهنمایی کند.

این نظرات که توسط دانشمندان عمدتاً پاکستانی بیان شد در حالی رخ داد که رضا باقر، رئیس بانک مرکزی این کشور در یک سخنرانی هشدار داد که خطرات احتمالی مرتبط با ارزهای دیجیتال بیشتر از مزایای آن است. باقر همچنین گفت که این دارایی‌ها خطری برای ثبات مالی است.

با این حال، علی‌رغم اظهارات فرماندار، Bitcoin.com News در اواخر دسامبر 2021 گزارش داد که ارزش دارایی‌های کریپتو پاکستانی‌ها بیش از 20 میلیارد دلار است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *