23 اردیبهشت, 1403 | May, 12, 2024
اخبار منتخب سردبیر

افزایش 86 درصدی ENS، آلتکوین مبتنی بر اتریوم در تنها یک هفته در میان افزایش پذیرش

  • یکی از آلتکوین‌های مبتنی بر اتریوم، در هفت روز گذشته در اعتراض به رکود گسترده‌تر بازار کریپتو، افزایش‌های عظیمی را به راه‌انداخته است.

ENS، توکن حاکمیتی خدمات نام اتریوم (Ethereum Name Service) در بازار دامنه ETH، از پایین‌ترین سطح هفت روزه 14.24 به 26.50 دلار به بالاترین سطح هفت روزه رسیده است که نشان‌دهنده فوران 86 درصدی در تنها یک هفته است.

سرویس نام اتریوم به کاربران اجازه می‌دهد تا آدرس‌های اتریوم سفارشی و دامنه‌های وب 3.0 را در قالب NFT ایجاد کنند. این NFTها می‌توانند در بازار ثانویه خرید و فروش شوند. همچنین این سرویس به معامله‌گران رمزارز اجازه می‌دهد آدرس کیف پول خود را از رشته‌های طولانی اعداد و حروف به نام‌هایی که به راحتی به خاطر می‌آورند ساده کنند.

سرویس نام اتریوم (ENS) یک سیستم نامگذاری توزیع‌شده، باز و قابل توسعه است که بر اساس بلاک چین اتریوم است.

وظیفه ENS این است که نام‌های قابل‌خواندن برای انسان مانند «alice.eth» را به شناسه‌های قابل‌خواندن ماشین مانند آدرس‌های اتریوم، سایر آدرس‌های ارزهای دیجیتال، هش‌های محتوا و ابرداده‌ها ترسیم کند.

بازار NFT OpenSea گزارش داد که فروش ENS در هفت روز گذشته به میزان 5341.61 درصد افزایش یافته‌است. این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران در حال رقابت برای خرید نام‌های دامنه ETH هستند که پتانسیل جذب پیشنهادهای بالاتر در آینده را دارند.

ENS همچنین نشان می‌دهد که علاقه به ثبت‌نام‌های .eth در ماه گذشته به شدت افزایش یافته‌است و باعث افزایش ثبت نام‌ها، هزینه‌ها و درآمد پروتکل‌های جدید شده‌است.

«آمار ENS آوریل 2022:

  • 163000 ثبت نام جدید .eth (در مجموع ~990000 نام)
  • 2660 ETH در کارمزد (900 ETH نسبت به بهترین ماه قبلی، 21 نوامبر)
  • 7.8 میلیون دلار درآمد پروتکل (همه به DAO می رود)
  • 38000 حساب ETH جدید با حداقل 1 نام ENS (مجموع 387000).

منبع:  The Daily Hodl

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *