18 اردیبهشت, 1403 | May, 7, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اولین ETF بیت کوین استرالیا پس از راه‌اندازی می‌تواند یک میلیارد دلار جذب کند

رگولاتورهای مالی اولین به ETF بیت کوین استرالیا را که در 27 آوریل شروع به معامله می‌کند، مجوز داده‌اند. بررسی مالی استرالیا گزارش داد که این ETF می‌تواند تا 1 میلیارد دلار ورودی داشته باشد.

ETF یک صندوق قابل معامله در بورس است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد از قیمت بیت‌کوین (BTC) بدون نیاز به اینکه مالک مستقیم سکه‌ای باشند بهره ببرند.

مدیریت دارایی Cosmos برای انتشار اولین ETF بیت کوین استرالیا، رقبای محلی VanEck، BetaShares و EFT Securities را شکست داد. طبق گزارش‌ها هر شرکتی حداقل از ماه مارس در حال تلاش برای گرفتن مجوزهای نظارتی بوده است.

ETF بیت کوین مدیریت دارایی Cosmos در CBOE استرالیا با تایید اداره کل بازارهای سرمایه بورس اوراق بهادار استرالیا (ASX) فهرست می‌شود. این تایید پس از آن صورت گرفت که Cosmos حداقل چهار شرکت کننده در بازار را برای حمایت از نیازهای حاشیه 42 درصدی مورد نیاز برای پوشش ریسک بر اساس مقاله 19 آوریل AFR دریافت کرد.

Cosmos Bitcoin ETF برای شناسایی سرمایه‌گذاری بیت کوین از طریق ETF بیت کوین هدف کانادایی، قرار گرفتن در معرض غیر مستقیم را ارائه می‌دهد.

تاجر شرکت مدیریت ثروت استرالیایی Zerocap، کورت گروملارت، تایید ETF را “هیجان انگیز” خواند و اظهار داشت که “تأیید کننده پذیرش بیشتر نهادی” پس از راه اندازی بی سابقه صندوق Betashares CRYP است که در سهام ایالات متحده در معرض کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کند. این صندوق در آغاز راه اندازی خود در نوامبر 2021 شاهد 10 میلیون دلار جریان خالص ورودی در ده دقیقه اول بود.

گروملارت انتظار دارد که ETF بیت کوین جدید نیز به همین ترتیب موفق باشد

این رویداد یک گام بزرگ رو به جلو برای استرالیا و پذیرش جریان اصلی صنعت کریپتو به عنوان یک کل است.
گروملارت پیش‌بینی کرد که راه‌اندازی موفقیت‌آمیز منجر به هجوم بازیکنان دیگر می‌شود. او گفت:

«اگر بازارهای خارج از کشور نشانه‌ای باشد، احتمالاً راه‌اندازی موفقیت‌آمیز منجر به فهرست‌های زیادی برای وجوه مبتنی بر دارایی‌های رمزنگاری خارج از بیت‌کوین خواهد شد».

این دومین ETF مربوط به کریپتو از Cosmos از سال گذشته است که این شرکت ETF دسترسی استخراج کنندگان دیجیتال جهانی خود را صادر کرد.

رگولاتورهای استرالیایی در سال گذشته در تلاش بوده‌اند تا قوانین شفافی را برای صنعت کریپتو وضع کنند. کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC) خواهان اقتدار بیشتری بر صنعت است، اما سناتور اندرو براگ فکر می‌کند که تا زمانی که ارز دیجیتال تحت قوانین استرالیا به عنوان یک دارایی مالی شناخته نشود، تجارتی نامناسب است.

گروملارت گفت که معتقد است شفاف‌سازی قوانین به توسعه صنعت کمک می‌کند.

«از آنجایی که مقررات جدید ASIC در مورد دارایی‌های کریپتو منتشر می‌شود، ما انتظار داریم که شفافیت بیشتری برای متولیان محلی و ارائه‌دهندگان خدمات ارائه شود و این امر به عنوان یک راه در سال آینده باز شود.»

منبع: cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *