10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بلاکچین برای پایان دادن به گرسنگی جهان به کمک خیریه می‌آید

زمانی که شاون کورز (Shawn Kurz) برای NBA کالا طراحی نمی‌کند یا برای خرده‌فروشان بزرگ قهوه تهیه نمی‌کند، با کمک فناوری بلاکچین با گرسنگی جهان مبارزه می‌کند.

کورز با انگیزه اصلاح کاستی‌های سیستم‌های خیریه سنتی، FoodChain Global (FCG) را تأسیس کرد، سازمانی که از یک اکوسیستم مبتنی بر بلاکچین برای حمایت از ابتکارات خیریه با هدف مبارزه با گرسنگی جهانی استفاده می‌کند.

FCG با کمک گرفتن از کودی بوید، مهندس سابق سیستم های نظامی، محصولات دارایی دیجیتالی مانند توکن FoodChain Global (FOOD) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را راه‌اندازی کرد و از سود آن برای تامین غذای موسسه‌های خیریه مواد غذایی استفاده می‌کند.

کورز به کوین تلگراف گفت که هدف این پروژه ارائه محصولات دیجیتالی است که بتوانند با نسل هزاره و زد (Z) که با دنیای دیجیتال رابطه نزدیکی دارند صحبت کند. وی گفت ما باید با ارائه محصولات جذاب و تعاملی ارتباط نسل‌های آینده را با موسسه‌های خیریه حفظ کنیم.

کورز گفت که بسیاری از پروژه‌های بلاکچین فعلی به‌ویژه میم کوین‌ها، سهمی در دنیای واقعی ندارند. او جامعه را ترغیب می‌کند که از مشکلات عبور کنند و با داشتن رهبران قوی کسب‌وکار جنبه‌های خوب فناوری را به نمایش بگذارند.

توکن FOOD

در حال حاضر، FCG توکن های FOOD مبتنی بر Polygon، NFT ها و فروشگاه‌های پوشاک کالاهای کریپتو را منتشر کرد. درآمد حاصله برای تامین غذای موسسه خیریه Daily Bread Food Bank (DBFB) و Haven  در Queensway مصرف شد.

کورتز گفت: «بیشتر افرادی که به خیریه کمک می‌کنند فقط کمک می‌کنند و هرگز نمی‌توانند مدرک ملموسی مبنی بر خرج شدن آن پول ببینند».

بنیانگذار FCG اشاره کرد که افرادی که توکن‌های FOOD خریداری می‌کنند می‌توانند به راحتی از طریق جستجوگر بلاکچین Polygon مسیر پولشان را پیگیری کنند.

تراکنش‌ها در Polyscan در معرض دید عموم هستند و هر کسی می‌تواند حرکت دارایی‌ها را در اکوسیستم FCG مشاهده کند. با این کار، مردم می‌توانند مبلغی را که برای امور خیریه می‌پردازند، پیگیری کنند.

در همین حال، موسسات خیریه کریپتو مختص اهداف مختلف در حال افزایش هستند. بسیاری از پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین به ابتکارات بشردوستانه کمک کرده‌اند و میلیون‌ها دلار جمع‌آوری کرده‌اند. پلتفرم اهدای کریپتو The Giving Block در ماه فوریه گزارش داد که کمک‌های ارز دیجیتال در سال 2021 شانزده برابر شد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *