14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بیت‌کوین در منطقه اشباع فروش و کاهش 54 درصدی اتریوم از ATH

درحالیکه بازار خود را برای جلسه روز سشنبه Fed آماده می‌کند بیت‌کوین در منطقه «اشباع فروش» است و اتریوم از ATH کاهش 54 درصدی  دارد.

قیمت‌های دارایی‌های کریپتو اصلی، از جمله بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در روز دوشنبه به کاهش خود ادامه دادند. درحالیکه سهام‌های فناوری در مسیر نزولی قرار گرفتند زیرا فعالان بازار برای نشست فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) که قرار است در روز سه‌شنبه آغاز شود، آماده شوند.
اگرچه فروش  دارایی دو رمزارز بزرگ در 24 ساعت گذشته شدید بوده است، انحلال موقعیت‌های فیوچرز اهرمی در هر دو رمزارز در مقایسه با سطوح روز جمعه هنوز نسبتاً متوسط ​​بود.
طبق داده‌های Coinglass، انحلال‌های لانگ معاملات فیوچرز بیت‌کوین در 12 ساعت از نیمه‌شب تا  دوشنبه به 71.7 میلیون دلار رسید که بسیار پایین‌تر از انحلال‌های 182 میلیون دلاری بود که در همین بازه زمانی در روز جمعه مشاهده شد. در همین حال، انحلال لانگ ETH در مقایسه با 107.5 میلیون دلار در 12 ساعت مشابه در روز جمعه، 73.7 میلیون دلار بود.

تحرکات شدید در بازارهای ارز دیجیتال و سنتی در روز دوشنبه در حالی رخ داد که فدرال رزرو ایالات متحده قرار است در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری تشکیل جلسه دهد و انتظار می‌رود تورم بالا در دستور کار قرار گیرد.

CNBC گزارش داد:

موضوع کلیدی که سرمایه گذاران منتظر آن هستند این است که نرخ بهره در سال جاری چقدر افزایش خواهد یافت و این افزایش چه زمانی آغاز خواهد شد. بر اساس اجماع عمومی میان اقتصاددانان، انتظار می‌رود در مارس سال جاری نرخ بهره 0.25 درصد افزایش یابد. با این حال، برخی از تحلیلگران همچنین می‌گویند که فدرال رزرو می تواند زودتر از حد انتظار عمل کند.

تحلیلگران بانک Commonwealth استرالیا در یادداشتی به نقل از CNBC نوشتند:

ما در نظر می‌گیریم که خطر بالاتر این است که بیانیه [فدرال رزرو] در مواجهه با تورم بسیار بالا، یک فوریت اقدام سریع را نشان دهد. این فوریت ممکن است با تصمیمی برای توقف ناگهانی تسهیلات کمی تا اواسط فوریه به اوج خود برسد.

در همین حال، ylan LeClair، تحلیلگر ارشد در UTXO Management و یکی از بنیانگذاران مشاوره متمرکز بر BTC 21st Paradigm گفت:

بیت‌کوین و سهام

بیت‌کوین تا حد زیادی از سهام فناوری پیروی کرد و همبستگی بین شاخص سهام نزدک و BTC به یکی از بالاترین سطوح خود به 0.8 رسید.

LeClair اضافه کرد که اگرچه در حال حاضر سهم نسبتاً بزرگی از عرضه بیت‌کوین در دست دارندگان بلندمدت است. “تقاضای نقطه ای قوی” – و نه تقاضای معامله گران مشتقات – چیزی است که واقعاً برای از سرگیری بازار صعودی مورد نیاز است.

این تحلیلگر نوشت: “نوسان فرصت شماست و خوشبختانه به نظر نمی رسد به این زودی ها از بین برود.”

در مورد اینکه سقف پایین چه زمانی ممکن است رخ دهد کی یانگ جو، مدیر عامل شرکت تحلیل زنجیره ای CryptoQuant داد:

معامله گران می توانند نسبت ارزش بازار بیت کوین به ارزش واقعی (MVRV) را زیر نظر داشته باشند و گفت که تاریخ نشان می‌دهد زمانی که MVRV به زیر 1 می رسد، ممکن است «پایین چرخه ای» دیده‌شود.

رایان سلکیس، بنیانگذار شرکت تحلیلی رمزارز مساری نیز به همین معیار اشاره کرد، که این آخر هفته به فالوئرهای توییتر خود گفت:

«وقتی MVRV به زیر 1 رسید، بیت کوین بخرید که حدود 28000 دلار است.»

مارکوس سوتیریو در یادداشتی در روز دوشنبه نوشت:

شاخص قدرت نسبی روزانه (RSI) از زمان شروع COVID در مارس 2020 اکنون به پایین ترین سطح خود رسیده است.

به طور مشابه، سوتیریو همچنین خاطرنشان کرد که RSI هفتگی با قرائت 37 (35.9 در ساعت 14:36 ​​UTC) نزدیک به منطقه “اشباع فروش” است.

این تحلیلگر گفت:

این واقعیت که هر پایین‌ترین قیمت در بازار نزولی بیت‌کوین بین 29 تا 35 در RSI هفتگی متغیر است، نشان می دهد که اگر به ارزش بلندمدت این طبقه دارایی اعتقاد دارید، ریسک/پاداش برای خرید در این زمینه سودمند است.

علاوه بر موارد فنی مانند RSI که شرایط فروش بیش از حد را پیشنهاد می کند، سوتیریو همچنین گفت:

به نظر می رسد بیت کوین در “محیط دامنه ای به جای یک محیط روند” معامله می شود. این محدوده بین 29000 تا 69000 دلار است. با توجه به اینکه بیت‌کوین در حال حاضر در منطقه پایین 30000 دلار قرار دارد، قیمت‌های فعلی می تواند برای خرید مفید باشد.

بنیانگذار Crypto-TA.nl Crypto_Ed نوشت که انتظار دارد در کوتاه‌مدت زیان بیشتری وجود داشته باشد و 30000 دلار یک منطقه احتمالی برای حمایت است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *