26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

تحلیلگران مالی آفریقا در قانونی بودن قرارداد پذیرش بیت کوین CAR تردید دارند

در پاسخ به پذیرش بیت کوین توسط جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) به عنوان پول قانونی، چندین متخصص مالی در آفریقا سوالاتی را مطرح کرده‌اند.

به گفته تحلیلگران در گزارشی از آفریقایوز در 5 می، در زمانی که رژیم تحت فشار سازمان ملل است، این ظن وجود دارد که تنها دولتی که بیت کوین را پذیرفته است، همراه با السالوادور، تلاش می‌کند تراکنش‌های تقلبی را تشویق کند.

در اطلاعیه‌ای در 28 آوریل، رئیس جمهور Faustin Archange Touadéra گفت که پارلمان این کشور فقیر آفریقای مرکزی قوانینی را وضع کرده است که «بر همه تراکنش‌ها» درکریپتو حاکم است و بیت کوین را به عنوان «ارز مرجع» در کنار فرانک CFA تعیین کرده است.

بسیاری از شهروندان در CAR در مورد رمزنگاری اطلاعاتی ندارند

قانونی‌شدن بیت‌کوین در مقابل یکی از معدود دستگاه‌های خودپرداز شهر باعث ایجاد وحشت شده‌است.

سیلوین، مردی 30 ساله، در صف دستگاه‌های خودپرداز منتظر است. وی می‌گوید: «من نمی‌دانم ارزهای دیجیتال چیست. من حتی اینترنت هم ندارم.»

سخنگوی دولت سرژ گیسلین جوری به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما به مردم آموزش خواهیم داد و به زودی به سمت فیبر نوری خواهیم رفت و اتصال ضعیف اینترنت برای خرید ارز دیجیتال کافی است.»

بازرگانان در مورد بیت کوین تردید دارند

حتی در میان معدود بازرگانانی که احتمالاً منابع، تخصص و فناوری لازم برای استفاده از آن را دارند، این قانون باعث نگرانی است.

یک کارآفرین از بانگوی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی توضیح داد:

«من هیچ علاقه ای به داشتن بیت کوین در اینجا ندارم. ما هیچ زیرساختی نداریم، هیچ دانشی برای وارد شدن به این ماجراجویی نداریم. هیچ واحد جرایم سایبری برای تضمین امنیت وجود ندارد. اولویت‌هایی مانند امنیت، انرژی، دسترسی به آب، اینترنت، ساخت جاده…وجود دارد».

در همین حال، عوسمن ژاک ماندنگ، استاد دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، اظهار داشت:

«در حالی که بیت کوین ممکن است برخی از تراکنش‌ها را تسهیل کند، انتخاب عجیبی به عنوان یک وسیله پرداخت معمولی در چنین کشوری است»

دیدیه لوکاکو، مدیر مقررات کمیسیون نظارت بر بازار مالی آفریقای مرکزی (Cosumaf)، اظهار داشت:

«در حال حاضر فرآیندی برای یک چارچوب هماهنگ بین شش کشور جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای مرکزی (CEMAC)، مقامات مبارزه با پولشویی و تنظیم‌کننده‌ها برای قانون‌گذاری در مورد ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما بانگوی راجع به تصمیم خود به ما هیچ اطلاعی نداده‌است.»

قابل ذکر است، از زمانی که CAR بیت کوین را پذیرفته‌است، قیمت این دارایی دیجیتال پرچمدار به زیر 36000 دلار کاهش یافته‌است. با این حال، طبق داده‌های CoinMarketCap، این دارایی 36048.56 دلار است که اکنون کمی بالاتر از این سطح معامله می‌شود که 0.04 درصد در روز افزایش یافته اما نسبت به هفته گذشته 6.63 درصد کاهش یافته است.

منبع: Finbold

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *