26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

دبی اولین قانون تنظیم دارایی‌های مجازی را تصویب کرد

حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، قانون تنظیم دارایی مجازی دبی را صادر کرد. هدف توسعه یک چارچوب قانونی پیشرفته برای حمایت از سرمایه‌گذار و برنامه‌ریزی استانداردهای بین المللی برای حاکمیت صنعت دارایی مجازی (VA) است که رشد کسب و کار مسئولانه را تحت مقررات احتیاطی ممکن می‌کند.

دبی با مقررات دارایی‌های مجازی پیش می‌رود

طبق قانون، که مفاد آن در سرتاسر امارات، از جمله مناطق توسعه ویژه و مناطق آزاد قابل اجرا است، سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی (VARA) تأسیس خواهد شد. با این حال، مرکز مالی بین المللی دبی از آن مستثنی شده است.

VARA دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است و با سازمان مرکز تجارت جهانی دبی (DWTCA) مرتبط خواهد بود.

شیخ محمد بن راشد بر تبدیل شدن دبی به یک بازیگر کلیدی در طراحی آینده دارایی‌های مجازی در جهان تاکید کرد. وی با اشاره به اینکه دبی از تمامی قابلیت هایی برخوردار است که این کشور را به عنوان یکی از مراکز مهم جهانی در زمینه دارایی‌های مجازی به ویژه فضای پیشرفته قانونگذاری در اختیار دارد، گفت:

«امروز، ما در طراحی آینده دارایی‌های مجازی در سطح جهانی شرکت می‌کنیم. دبی پیشرفته‌ترین اکوسیستم دارایی مجازی را از نظر سازماندهی، حاکمیت و امنیت ارائه خواهد کرد.»

وی با اشاره به اهمیت این قانون گفت:

«تصویب قانون دارایی مجازی و ایجاد سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی گامی حیاتی است که موقعیت امارات متحده عربی را در این بخش تثبیت می‌کند.  این گامی است که هدف آن کمک به بخش دارایی مجازی برای رشد و حمایت از سرمایه گذاران است.»

سازمان تنظیم مقررات دارایی مجازی دبی مسئول صدور مجوز و تنظیم این بخش در سراسر سرزمین اصلی و منطقه آزاد دبی و همچنین به عنوان بخشی از استراتژی کمیته عالی بورس و اوراق بهادار خواهد بود.

قانون برای همه دارایی‌های مجازی دستور فوری ایجاد می‌کند

هلال سعید المری، مدیر کل DWTCA، گفت که قانون جدید و ایجاد این سازمان، موقعیت امارات متحده عربی را در بخش دارایی‌های مجازی در حال گسترش افزایش می‌دهد و رهبران را از سراسر جهان جذب می‌کند.

VARA همچنین طیف کاملی از خدمات VA را با هماهنگی بانک مرکزی امارات متحده عربی و سازمان اوراق بهادار و کالا ارائه خواهد کرد.

این قانون از تاریخ انتشار آن در روزنامه رسمی، نهاد صالح در امارات برای تنظیم، نظارت و کنترل خدمات دارایی مجازی، لازم‌الاجرا می‌شود.

این قانون همچنین تصریح می‌کند که VARA موظف است قوانین و کنترل‌هایی را که بر اجرای فعالیت‌های VA حاکم است، سازماندهی و تنظیم کند. همچنین شامل خدمات مدیریت، تسویه و تسویه حساب، علاوه بر طبقه بندی و مشخص کردن انواع دارایی های مجازی است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *