19 اردیبهشت, 1403 | May, 8, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بایننس از طرح‌های خود برای تسلط بر جهان رونمایی می‌کند

در پی افزایش نظارت‌های قانونی، بایننس به دنبال تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمد خود و افزایش پذیرش کریپتو با خرید شرکت‌های سنتی در «هر بخش اقتصادی» است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، بایننس به دنبال تنوع بخشیدن به منافع تجاری خود با خرید شرکت‌هایی خارج از حوزه ارزهای دیجیتال است.

چانگ پنگ ژائو معروف به CZ و مدیر عامل بایننس با 5.3 میلیون دنبال کننده توییتر، گفت:

«ما می‌خواهیم یک یا دو هدف را در هر بخش اقتصادی شناسایی و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم و سعی کنیم آنها را به ارزهای دیجیتال وارد کنیم.»

در حال حاضر عنوان بزرگترین صرافی رمزارز جهان به بایننس اختصاص دارد. این صرافی در تلاش برای افزایش بیشتر پذیرش کریپتو در مقیاس گسترده و ایجاد تنوع در کسب و کار خود، قصد دارد شرکت‌هایی را از بازارهای سنتی وارد کند.

در این مصاحبه، ژائو ادامه داد:

«ترغیب شرکت‌های سنتی برای پذیرش ارزهای دیجیتال، بر شرکت‌های کند فشار وارد می‌کند و رقابت کلی در بازار را افزایش می‌دهد.»

این اعلامیه اندکی پس از سرمایه‌گذاری عظیم 200 میلیون دلاری بایننس در ناشر فوربس در اوایل فوریه منتشر شد. این سرمایه‌گذاری بایننس را به عنوان یکی از دو مالک بزرگ این شرکت رسانه‌ای تثبیت کرد.

این حرکت‌ها همچنان قدرت رو به رشد صنعت ارزهای دیجیتال را در دنیای واقعی نشان می‌دهد، که باعث شد بایننس به ارزش تقریبی 300 میلیارد دلار رشد کند ودچانگ‌پنگ ژائو را هم به عنوان یازدهمین مرد ثروتمند جهان معرفی کند.

در حالی که صرافی‌های کریپتو قبلاً آرم‌های خود را روی استادیوم‌ها چسبانده‌بودند و نمایش را در Super Bowl ربودند. با کسب چنین سهام قابل توجهی در یک شرکت رسانه‌ای قدیمی مانند فوربس، بایننس به عنوان یک بازیکن جدی در خرید و سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.

بایننس قبلاً در خرید دارایی‌ها و شرکت‌هایی که خارج از کسب‌وکار اصلی آن قرار دارند، تلاش کرده بود، وب‌سایت داده‌های رمزنگاری CoinMarketCap را در آوریل 2020 خریداری کرد. در اواخر دسامبر 2021 هم بایننس اکثریت سهام غول خدمات پرداخت کارتی Swipe را خریداری کرد.

بایننس زیر زره‌بین تنظیم‌کنندگان

اخبار مربوط به جاه‌طلبی‌های بایننس فراتر از ارزهای دیجیتال در حالی منتشر می‌شود که این صرافی همچنان تحت نظارت فزاینده تنظیم‌کنندگان در سراسر جهان قرار دارد.

روز دوشنبه، سازمان راهبرد امور مالی بریتانیا درباره شراکت استراتژیک بین خدمات پرداخت کارت داخلی Binance Bifinity و شرکت سرمایه‌گذاری Eqonex، خبر داد. 36 میلیون دلار وام قابل تبدیل برای توسعه محصولات شرکت ها از جمله Digivault ثبت‌شده در FCA ارائه شد.

در نتیجه این تراکنش، FCA گفت:

«افراد و نهادهایی که بخشی از گروه Binance هستند ممکن است مالکان ذینفع Digivault برای اهداف مقررات پولشویی شده‌باشند. که این نشان‌دهنده مشکلات قانونی احتمالی برای Digivault است.»

طبق گزارش بلومبرگ، بایننس همچنین در حال مذاکره برای دریافت مجوز فعالیت در دبی است. این درحالی است که امارات متحده عربی به تلاش خود برای تبدیل شدن به مامنی برای دارایی های دیجیتال در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *