26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ذخایر بیت کوین صرافی‌ها به کمترین میزان در 3 سال گذشته رسیده است

همانطور که معیار نشان می دهد طرفداران ارزهای دیجیتال در حال برداشت وجوه از پلتفرم های معاملاتی برای نگهداری طولانی مدت هستند لذا تعداد بیت‌کوین‌های نگهداری‌شده در صرافی‌ها در چند وقت اخیر به کاهش خود ادامه داده است. در زمان نگارش این مقاله، 2.32 میلیون بیت کوین به ارزش بیش از 90 میلیارد دلار در صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال نگهداری می‌شود.

از سال گذشته این زمان، مبالغ زیادی از بیت کوین همچنان از صرافی‌های متمرکز خارج می‌شود

بیت‌کوین این روزها به تعداد بیشتری از صرافی‌ها خارج می‌شود و همانطور که معیار نشان می‌دهد مقدار 2.32 میلیون بیت کوین (BTC) در صرافی‌ها نگهداری می‌شود که در بیش از سه سال گذشته تا این پایین نبوده است. در واقع، سه سال پیش در ماه مارس، تعداد بیت‌کوین‌های ذخیره‌شده در پلتفرم‌های معاملاتی مختلف بیشتر بود و تقریباً ۲.۷۳ میلیون بیت‌کوین در اختیار داشت. علاوه بر این، یک روز پس از «پنجشنبه سیاه» بدنام در 11 مارس 2020، طبق معیارهای cryptoquant.com، صرافی‌ها کمی بیش از سه میلیون بیت کوین داشتند.

در طی چند هفته گذشته، قیمت دارایی‌های کریپتو پایین‌تر بوده است و معیارهای تراز صرافی در آگوست 2021 شروع به کاهش کردند. امروز، طبق آمار Bituniverse، Coinbase بزرگترین دارنده تراز از نظر بیت‌کوین با 853530 BTC است. Bituniverse از داده‌های peckshield.com، chain.info و etherscan.io استفاده می‌کند. ابزار Transparent Balance Rank نیز ترازهای اتریوم (ETH) و تتر (USDT) را اندازه گیری می‌کند.

بر اساس داده‌های cryptoquant.com، موجودی بیت کوین صرافی در این هفته به پایین‌ترین حد خود رسید.

زیر تراز کوین بیس، بایننس دارای 18.94 میلیارد دلار دارایی کریپتو است. بایننس بر اساس معیارهای فعلی بیش از 340000 بیت کوین و همچنین 3.59 میلیون ETH دارد. علاوه بر این، بایننس 1.24 میلیارد از  استیبل کوین تتر را در اختیار دارد. کمتر از 44.5 میلیارد دلاری که کوین بیس و ذخیره‌های  بایننس در اختیار دارد، خزانه Huobi Global با 16.12 میلیارد دلار ذخایر ارز دیجیتال قرار دارد. کیف پول های Huobi نشان می‌دهد که صرافی بیش از 160000 بیت کوین و 2.13 میلیون اتریوم دارد.

خروج وجوه کریپتو از صرافی‌ها اغلب در فضای کریپتو به دو دلیل نشانه خوبی است. اول اینکه این روند نشان می‌دهد که مالکان حاضر به فروش بیت کوین خود در این زمان نیستند. این بدان معناست که منابع مالی کمتری در بازار برای نهنگ‌ها برای تخلیه وجود دارد و همچنین باعث به پایان رسیدن منابع نقدینگی می‌شود. علاوه بر این، در دنیای دارایی‌های کریپتو قانون طلایی، نگه داشتن کلیدهای خود است و این روند همچنین می‌تواند نشان دهد که کاربران این توصیه را جدی‌تر گرفته‌اند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *