23 اردیبهشت, 1403 | May, 12, 2024
اخبار مقالات منتخب سردبیر

راه اندازی بیت کوین ETF ممکن است یک “سرخوردگی” باشد اما می تواند تریلیون ها دلار را در طول زمان جذب کند

گابور گورباکس، مشاور VanEck می‌گوید، ممکن است سرمایه‌گذاران از عملکرد اولیه ETF بیت‌کوین ناامید شوند، اما تاثیر آن را در بلندمدت دست کم نگیرید.

 

راه اندازی بیت کوین نقطه ای به گفته گابور گورباکس، مشاور VanEck، صندوق‌های قابل معامله در مبادلات (ETF) احتمالاً تأثیر زیادی بر بیت‌کوین ندارند، اما در نهایت می‌توانند تریلیون‌ها دلار به بخش ارزهای دیجیتال وارد کنند.

 

در پست اول ژانویه در X (توئیتر سابق)، گورباکس استدلال کرد که “تاثیر اولیه” ETF بیت کوین به شدت بیش از حد تخمین زده می شود – تخمین زده می شود که تنها حدود 100 میلیون دلار جریان خالص از پول “عمدتا بازیافتی” سرمایه گذاران نهادی بزرگ داشته باشد. هنگام راه اندازی.

 

به نظر من، مردم تمایل دارند تأثیر اولیه ETF بیت کوین ایالات متحده را بیش از حد ارزیابی کنند. من فکر می کنم شاید چند 100 میلی متری پول (بیشتر بازیافتی) جریان پیدا کند. در دراز مدت، مردم تمایل دارند تاثیر ETF بیت کوین را دست کم بگیرند. اگر تاریخ راهنما باشد، طلا به عنوان نمونه ارزش مطالعه دارد.

 

با این حال، گورباکس در مورد تاثیر ETF ها بر بیت کوین در درازمدت بسیار خوشبین بود و به افزایش قیمت طلا که پس از راه اندازی ETF طلا رخ داد اشاره کرد.

 

در 18 نوامبر 2004، شرکت مشاوره سرمایه گذاری جهانی State Street اولین ETF طلا را راه اندازی کرد. گورباکس توضیح داد که در هشت سال پس از عرضه، قیمت طلا بیش از چهار برابر شده و از 400 دلار به 1800 دلار رسیده است. این افزایش بزرگ باعث شد ارزش کل بازار طلا از 2 تریلیون دلار به 10 تریلیون دلار در همان بازه زمانی افزایش یابد.

 

ارزش بازار بیت کوین امروز 834 میلیارد دلار است که تقریباً 41 درصد از ارزش بازار طلا در سال 2004 است.

 

گورباکس معتقد است که به دنبال تایید گسترده مورد انتظار یک ETF بیت کوین در ایالات متحده، مسیر قیمت بیت کوین به خوبی می تواند ردپای طلا را دنبال کند، اما اضافه کرد که به دلیل محدودیت عرضه و رویدادهای افزایش کمیاب، احتمالا “بسیار سریعتر” رخ می دهد.

 

وی افزود که یکی از مهم ترین مزایای ETF بیت کوین نقطه ای از توانایی آن در مشروعیت بخشیدن به بیت کوین در چشم سرمایه گذاران نهادی و دولت-ملت ها ناشی می شود. اریک بالچوناس و جیمز سیفارت، تحلیلگران ETF بلومبرگ، با گورباکس موافق بودند.

 

بیشتر در این مورد با گابور موافق است. به نظر می رسد اجماع (به طور حکایتی) بر این است که مردم بر یک تأثیر کوتاه مدت عظیم متمرکز هستند که به نظر من می تواند کمی ناامید کننده باشد در حالی که در عین حال به طور کامل از تأثیرات بالقوه بلندمدت قدردانی نمی کند.

 

سیفارت موافقت کرد که در حالی که بسیاری از آنها بر روی نقاط داده کوتاه مدت مانند ورودی های روز اول به ETF تمرکز لیزری دارند، آنها به طور کامل تأثیر بلندمدت چنین محصولی را درک نمی کنند. بیت کوین در حال حاضر به ازای هر داده TradingView، 42525 دلار تغییر می کند که 1.1 درصد در 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

 

در حالی که برخی استدلال می کنند که تایید مورد انتظار بلافاصله پس از تایید یک افزایش قابل توجه و طولانی مدت در قیمت ایجاد می کند، برخی دیگر استدلال می کنند که تایید یک رویداد “فروش خبر” است.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *