18 اردیبهشت, 1403 | May, 7, 2024
آلتکوین اخبار فوری فاندامنتال منتخب سردبیر

ریزش قیمتی بیت کوین به زیر ۲۲٬۰۰۰ دلار

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برای تعیین میزان افزایش نرخ بهره در آمریکا در ۲ روز آینده برگزار می‌شود. اعلام نتایج این نشست می‌تواند تاثیراتی بر قیمت‌ها در بازارهای مالی داشته باشد. کندل هفتگی قیمت بیت کوین نیز در سطح ۲۲٬۵۷۹ دلار پایین‌تر از میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای در سطح ۲۲٬۸۰۰ دلار بسته شده است.

به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در روز گذشته بدون نوسان شدید بود اما از ساعاتی قبل روند نزولی به خود گرفته است. در حال حاضر قیمت بیت کوین با ۳.۵۸٪ کاهش نسبت به روز قبل به ۲۱٬۸۵۸ دلار رسیده است. قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود طی بیش از یک ماه اخیر رسید و توانست به مرز ۲۴,۰۰۰ دلار دست یابد. اوایل روز جمعه و قبل از آنکه سرمایه‌گذاران در خصوص تورم و شرایط اقتصادی مضطرب شوند و حمایت خود از دارایی‌های پرریسک را کنار بگذارند، قیمت بیت کوین بیش از ۲۳,۰۰۰ دلار حفظ شده بود.

قیمت اتریوم، رمزارز دوم بازار نیز ۱۵۲۲ دلار است که طی ۲۴ ساعت گذشته اندکی کاهش داشته است. سایر رمزارزها نیز عمدتا با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. شاخص ترس و طمع کریپتو نیز طی دو هفته گذشته بهبود یافته است، اما هم‌چنان در محدوده ترس (عدد ۳۰) قرار دارد. این موضوع بیانگر نگرانی عمیق و شدید درباره شرایط کنونی است که می‌تواند بر رمزارزها تاثیرگذار باشد.

تحلیلگران بازار تلاش بیت کوین برای حفظ قیمت در سطح بالاتر از ۲۲,۰۰۰ دلار در بحبوحه افزایش غیرمنتظره شاخص قیمت مصرف‌کننده (نرخ تورم) و اندیکاتورهای نامساعد اقتصادی را نکته مثبتی دانستند. اما بازار کریپتو در هفته قبل با اعلام گزارش شرکت تسلا مبنی بر فروش ۹۳۶ میلیون دلار دارایی‌های بیت کوین خود در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۲ مواجه شد.

فروش بیت کوین‌های تسلا چه تاثیری بر بازار دارد؟ تحلیل‌گران پاسخ می‌دهند

انتظار سرمایه‌گذاران برای نتایج نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو

سرمایه‌گذاران در حال حاضر منتظر تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) مبنی بر افزایش یا کاهش نرخ بهره بانکی هستند. انتظار می‌رود که نرخ بهره ۰.۷۵٪ واحد افزایش یابد. این مقدار به حدی است که منتقدان اقدامات فدرال رزرو برای رسیدگی به تورم را راضی کند و افرادی که رویکرد میانه‌روتری برای سرمایه‌گذاری دارند را راضی کند. دی‌پاسکال مدیر عامل یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کریپتو در این خصوص گفته است:

با نزدیک شدن به نشست FOMC، ما تا مشخص شدن تصمیمات آتی فدرال رزرو رویکرد محافظه‌کارانه‌تری اتخاذ خواهیم کرد.

بازار کریپتو در روز جمعه عملکرد مشابهی با شاخص بازار بورس نداشت. در روز جمعه، شاخص نزدک تقریبا ۲٪ و شاخص S&P 500 تقریبا ۱٪ ریزش داشته‌اند. بازار بورس همانند بازار کریپتو بهترین هفته خود طی چند ماه اخیر را پشت‌سر گذاشته است. قیمت طلا اندکی افزایش یافت، هرچند با اوج قیمت بیش از ۲۰۰۰ دلار در ماه مارس فاصله دارد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *