18 اردیبهشت, 1403 | May, 7, 2024
اخبار منتخب سردبیر

سرمایه‌گذاران روسی قبل از خرید ارزهای دیجیتال باید امتحان دهند

ممکن است یک قانون جدید در روسیه وضع شود و سرمایه‌گذاران رمزارز را ملزم کند قبل از خرید دارایی‌های دیجیتال ابتدا آزمونی را بگذرانند. ارائه‌دهندگان این پیش‌نویس قانون همچنین امیدوارند استخراج ارزهای دیجیتال را تنظیم کنند و دسترسی به انرژی ارزان را برای کسانی که در خانه‌های خود کوین استخراج می‌کنند کاهش دهند.

لایحه ایجاد مقررات سختگیرانه برای صنعت کریپتو، الزامات سختگیرانه برای سرمایه‌گذاران

قانونگذاران روسی در حال کار بر روی قانونی برای پر کردن شکاف‌های نظارتی در فضای کریپتو هستند. این قانون ممکن است برای سرمایه‌گذاران غیر واجد شرایطی که می‌خواهند رمزارزها را با ارزش کل سالانه بیش از 600000 روبل (7700 دلار) بخرند، امتحانات ویژه‌ای ارائه کند. یکی از حامیان آن، معاون کمیته امنیت و مبارزه با فساد پارلمانی، آندری لوگووی، به روزنامه ایزوستیا گفت:

«قانون جدید در مورد تنظیمات سخت این بخش است.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:

«انتظار می رود این لایحه در جلسه بهار مجلس دوما به صحن مجلس برسد. قبل از آن، با وزارتخانه های مربوطه، سازمان های مجری قانون و فعالان بازار گفتگو خواهد شد. هر گونه اصلاحیه توسط کارگروهی متشکل از اعضای دوما و نمایندگان نهادهای دولتی از جمله بانک مرکزی روسیه تصویب خواهد شد.»

مقام پولی بر سر موضع سختگیرانه خود در مورد ارزهای دیجیتال با سایر تنظیم کننده‌ها اختلاف داشته است. در یک مقاله مشاوره‌ای که اخیراً منتشر شده است، بانک روسیه ممنوعیت گسترده‌ای را برای فعالیت‌های مرتبط با رمزارز مانند صدور، تجارت و استخراج پیشنهاد داده است. اما این پیشنهاد نتوانسته است از طرف قوای مجریه و مقننه در مسکو حمایت شود.

قانون جدید برای تنظیم استخراج و صرافی کریپتو

آندری لوگووی همچنین فاش کرد که به ویژه پس از سرکوب این صنعت در چین، قانون آتی تلاش خواهد کرد تا استخراج ارز دیجیتال را که در روسیه در حال گسترش است، تنظیم کند. علاوه بر شرکت‌ها، مردم عادی در مناطق غنی از انرژی با بهره‌گیری از برق یارانه‌ای با مزارع کریپتو که در زیرزمین‌ها و گاراژها کار می‌کنند، منبع درآمد بیشتری پیدا کرده‌اند.

این قانونگذار گفت که تعرفه برق برای ماینرها باید مانند مشاغل باشد. وی تاکید کرد که «معادن گاراژ» با برق ارزان خانگی باید متوقف شود. در اواخر دسامبر، دولت فدرال با اجازه به مقامات منطقه ای برای افزایش نرخ برق برای مناطق مسکونی در زمانی که مصرف از یک آستانه خاص فراتر رفت، گامی در این جهت برداشت.

نویسندگان این لایحه قصد دارند به وضوح مشخص کنند که کدام نهادها مجاز به کار با ارزهای دیجیتال هستند. این نهادها شامل بانک‌های مجاز به شرط دریافت مجوز خاص، صرافی‌های کریپتو و سایر صرافی‌های پول دیجیتال می‌شود. لوگووی بدون توضیح بیشتر خاطرنشان کرد، پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال مستقر در خارج که می‌خواهند در اتحادیه روسیه فعالیت کنند، مشمول یک برنامه ثبت ویژه خواهند شد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *