20 اردیبهشت, 1403 | May, 9, 2024
اخبار

سناتور ایالتی لایحه‌ای را برای تبدیل بیت‌کوین به پول قانونی ارائه می‌دهد

قانون اساسی ایالات متحده به ایالت‌های جداگانه اجازه نمی‌دهد که پول قانونی خود را ایجاد کنند. با این وجود، لایحه‌ای که در آریزونا ارائه می‌شود بیت‌کوین را به‌عنوان پول قانونی در این ایالت تبدیل می‌کند. این یک اتفاق غیر‌منتظره است که قانون تصویب و لازم الاجرا شود.

این لایحه، SB 1341، توسط سناتور ایالتی وندی راجرز، یک جمهوری‌خواه ارائه شد. لایجه به دنبال اصلاح لیست پول قانونی پذیرفته‌شده کنونی است تا بیت‌کوین را هم شامل شود. این بدان معناست که ارز دیجیتال برای پرداخت بدهی، هزینه‌های عمومی، مالیات و سایر عوارض پذیرفته می‌شود.

با توجه به اینکه قانون اساسی ایالات متحده به ایالت‌ها اجازه نمی‌دهد که پول قانونی خود را ایجاد کنند،اینکه چنین قانونی می‌تواند اجرایی شود یا نه، سوال‌برانگیز  است.

این لایحه باید در مجلس سنا و مجلس ایالت آریزونا تصویب شود تا فرماندار داگ دوسی، یک جمهوری خواه، بتواند آن را در قالب قانون امضا کند.

راجرز که در اوایل سال 2021 به قدرت رسید، یک شخصیت جنجالی است. وی با گروه ضد دولتی Oath Keepers ارتباط دارد و گروه تئوری توطئه QAnon را ستوده‌است.

دان هافینز، توسعه‌دهنده املاک و مستغلات جمهوری‌خواه و نامزد فعلی فرمانداری تگزاس، اخیراً گفت که در صورت انتخاب شدن، مناقصه بیت‌کوین را برگزار خواهد کرد.

در سپتامبر گذشته، السالوادور بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی این کشور تبدیل کرد.  السالوادور تنها کشوری در جهان است که ارز دیجیتال را به یک ارز رسمی تبدیل کرده است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *