25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شاهد افزایش دارایی‌های کریپتو تحت مدیریت خود هستند

بایگانی‌ها حجم عظیمی از دارایی‌هایی را که صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مدیریت می‌کنند، نشان می‌دهد. سرمایه کریپتو Andreessen Horowitz (a16z) نیز حدود 9 میلیارد دلار ارزش دارد.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) که بر پروژه‌های Web3 و کسب‌وکارهای کریپتو متمرکز شده‌اند، با تزریق سرمایه بیشتر به این بخش، میلیاردها دلار دارایی تحت مدیریت جمع‌آوری می‌کنند.

دارایی‌های تحت مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری Web3 و کریپتو Paradigm اخیراً فاش شده‌است. بایگانی‌ها نشان می‌دهند که این شرکت 13.2 میلیارد دلار دارایی دارد که رشدی 343 درصدی را در مقایسه با 2.98 میلیارد دلاری گزارش شده در پرونده در دسامبر 2020 نشان می‌دهد.

پرونده ها توسط روزنامه‌نگار تجاری اریک نیوکامر بررسی شد. او در حال نوشتن برای خبرنامه خود، به برنامه‌های اخیر با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای برخی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در بخش Web3 و ارزهای دیجیتال نگاه کرد.

برای ثبت نام به عنوان “مشاور سرمایه‌گذاری”، این شرکت‌ها باید دارایی‌های نظارتی خود را تحت مدیریت در SEC افشا کنند.

این برنامه ها همچنین نشان دادند که وجوه ارز دیجیتال Andreessen Horowitz (a16z) در مجموع حدود 9 میلیارد دلار است. به طور کلی، کل دارایی‌های تحت مدیریت آن برای همه سرمایه‌گذاری‌ها به بیش از 54.6 میلیارد دلار رسید.

Sequoia Capital و Tiger Global نیز اعداد بزرگی را به ترتیب با 85.5 میلیارد دلار و 124.7 میلیارد دلار منتشر کردند. Tiger Global شاهد افزایش 58 درصدی نسبت به 79.1 میلیارد دلار در پرونده های خود نسبت به سال گذشته بود.

حجم عظیمی از سرمایه وارد ارزهای دیجیتال شده است

این یافته‌ها پس از گزارش اخیر مبنی بر سرازیر‌شدن پول سرمایه‌گذاری خطرپذیر به ارزهای دیجیتال به دست آمده‌است. در سال 2021، 25.2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به ارزش 25.2 میلیارد دلار به استارتاپ های بلاک چین اختصاص یافت که 713 درصد افزایش نسبت به 3.1 میلیارد دلار در سال 2020 نشان می‌دهد.

انتظارات می‌تواند برای سال 2022 بیشتر باشد. در ژانویه، a16z فاش کرد که در حال آماده‌شدن برای جمع آوری 4.5 میلیارد دلار برای آخرین صندوق خود که بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز است، است. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز برای فرصت‌های بیشتر به دنبال پیشنهادات NFT سولانا هستند.

طبق گزارش‌ها، شبکه Solana هزینه‌های تراکنش قابل‌توجهی کمتری نسبت به اتریوم با سرعت‌های بالاتر ارائه می‌کند. همچنین تعداد کمی از شرکت‌های بازی و NFT مبتنی بر Solana شاهد درآمدهای کلانی از VCها هستند.

فراکتال، یک بازار بازی Solana NFT، در روز جمعه، 1 آوریل، 35 میلیون دلار در دوری تحت رهبری Paradigm با مشارکت a16z جمع آوری کرد. Magic Eden، یک بازار محبوب Solana NFT، در اواسط ماه مارس در دور سری A، که همچنین توسط Paradigm رهبری می‌شد، 27 میلیون دلار جمع‌آوری کرد و سایر سرمایه‌ها از Sequoia Capital تامین شد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *