14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

لائل برینارد: CBDC ایالات متحده راهی برای حفظ ارزش دلار

لائل برینارد (Lael Brainard) یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو، ایالات متحده را تشویق کرد تا به دلیل تحولات بین المللی بالقوه، در تحقیقات و سیاست در مورد ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) پیشرو باشد.

برینارد در اظهاراتی که روز جمعه برای مجمع سیاست پولی ایالات متحده در نیویورک تهیه شد، گفت:

برنامه آزمایشی بانک خلق چین برای یوان دیجیتال می‌تواند تأثیراتی بر تسلط دلار در پرداخت های فرامرزی و سیستم های پرداخت داشته باشد. با این حال، یک دلار دیجیتال می‌تواند به مردم در سراسر جهان اجازه دهد تا به همتای فیات خود اعتماد کنند.

برینارد گفت:

باید به این موضوع بیاندیشیم که چگونه عدم وجود یک CBDC ایالات متحده می‌تواند بر استفاده از دلار در پرداخت‌ها در سطح جهانی تأثیر بگذارد. بخصوص زمانیکه که یک یا چند ارز خارجی اصلی به شکل CBDC منتشر شده‌اند . افرادی که در جهان از دلار استفاده می‌کنند می‌توانند به قدرت و ایمنی CBDC ایالات متحده برای انجام معاملات و تجارت در سیستم مالی دیجیتال تکیه کنند.

چین CBDC خود را برای بازی‌های المپیک زمستانی در اختیار بازدیدکنندگان بین‌المللی قرار می‌دهد. اما به نظر می‌رسد ایالات متحده هنوز در مرحله اکتشافی برای عرضه دلار دیجیتال است. برینارد در طول مدت حضورش در فدرال رزرو، با توجه به تسلط دلار فیات در پرداخت‌های بین المللی، اغلب به نفع صدور CBDC توسط ایالات متحده صحبت کرده است.

برینارد گفت:

«ابتکارات تحقیق و توسعه فناوری برای مسئولیت‌های ما برای ارتقای یک سیستم پرداخت ایمن و کارآمد و ثبات مالی و هر آنچه آینده به همراه خود می‌آورد، حیاتی هستند.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *