14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مایکل سیلور فاش کرد که چرا بیت کوین را به طلا انتخاب کرده است

افزودن بیت کوین به ترازنامه مؤسساتی که در این راه رفته‌اند بسیار مفید بوده است. مایکل سیلور، مدیر عامل MicroStrategy و و از طرفداران بیت کوین گفته است که شرکت او از انتخاب بیت کوین به طلا پشیمان نیست.

بیت کوین برای MicroStrategy بهتر از طلا است

جیمز سیفارت از بلومبرگ گفت که سیلور این بیانیه را در ابتدای رویدادی برای کنفرانس بیت کوین 2022 که امروز آغاز می‌شود، بیان کرد.

سیفارت در توییتی به نقل از سیلور اشاره کرد که اگر MicroStrategy یک استاندارد طلایی را به جای استاندارد بیت کوین انتخاب می‌کرد، در حال حاضر تفاوت قابل توجهی در جایگاه شرکت ایجاد می‌شد.

طبق پیش‌بینی سیلور، اگر او طلا را انتخاب می‌کرد، MicroStrategy احتمالاً حدود 250 دلار سرمایه‌گذاری می‌کرد و سهامداران نیز از سود 4 تا 5 میلیارد دلاری که شرکت در حال حاضر روی آن نشسته است، از دست می دادند. به قول او:

«اگر هنگام خرید بیت کوین به جای آن طلا انتخاب کرده بودم، احتمالاً حدود 250 میلیون دلار طلا داشتیم. و سهامداران ما 4 یا 5 میلیارد دلار را از دست می‌دادند».

سیلور همچنین اظهار داشت که فکر نمی‌کند کریپتو در تقابل با دلار آمریکا باشد، اما برای آن مثبت است. این به این دلیل است که بیت کوین بیشتر به دارایی شباهت دارد، در حالی که دلار آمریکا که اغلب توسط استیبل کوین‌های وابسته به دلار در فضای کریپتو نشان داده می‌شود، همچنان بهترین ارز برای داشتن در هر کشوری باقی می‌ماند.

آخرین اظهارات سیلور پس از آن صورت می گیرد که او اخیراً اظهار داشت که برنامه‌های ممنوعیت اثبات کار به منزله ممنوعیت دارایی دیجیتال است. واعظ سرسخت بیت کوین، بیت کوین را مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش برای «تبدیل انرژی به رفاه» نامید.

MicroStrategy به انباشت بیت کوین ادامه می‌دهد

این شرکت نرم افزاری سازمانی از زمانی که تصمیم به اتخاذ استاندارد بیت کوین در سال 2020 گرفته‌است، به گذشته نگاه نکرده‌است. MicroStrategy با‌داشتن حدود 125051 بیت کوین در مجموع (حدود 0.5٪ از کل عرضه بیت کوین) به بزرگترین سرمایه‌گذار نهادی در بیت کوین تبدیل شده‌است.

آخرین خرید بیت کوین MicroStrategy با 4167 بیت کوین دیروز اعلام شد. این شرکت حدود 190.5 میلیون دلار پول نقد برای تکمیل خرید با قیمت متوسط ​​تقریباً 45714 دلار به ازای هر بیت کوین، بایگانی خود در SEC نشان داد.

در همین حال، داده‌ها نشان می‌دهد که بیت کوین در دهه گذشته با اختلاف زیادی از طلا پیشی گرفته‌است. برطبق CaseBitcoin، ابزاری که دارایی‍ها را ردیابی می‌کند، بازده سرمایه‌گذاری 10 ساله بیت کوین (ROI) در مقایسه با افزایش 19 درصدی طلا، 955954 درصد افزایش را ثبت کرده است.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *