17 اردیبهشت, 1403 | May, 6, 2024
اخبار منتخب سردبیر

نظرات کینه توزانه وارن بافت باعث سقوط بیت کوین در آخر هفته شد

تحقیر وارن بافت برای بیت کوین (BTC) در طول نشست سالانه Berkshire Hathaway در سال 2022، بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت. بافت که به‌عنوان منتقد بلندمدت ارز دیجیتال برتر شناخته می‌شود، این واقعیت را تکرار کرد که ارز دیجیتال هیچ ارزشی ندارد و صرف نظر از استقبال عمومی، او این ارز دیجیتال را نخواهد خرید.

بافت گفت:

«نمی‌دانم که آیا در سال آینده افزایش یا کاهش می‌یابد، یا پنج یا 10 سال. اما چیزی که کاملاً از آن مطمئن هستم این است که چیزی تولید نمی‌کند. این یک جادو دارد و مردم جادو را به چیزهای زیادی متصل کرده‌اند.»

بافت در تثبیت موضع خود در برابر ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری در بیت کوین را با کشاورزی و املاک مقایسه کرد.

این میلیاردر گفت که می‌تواند برای هر کدام یک چک 25 میلیارد دلاری برای 1٪ از زمین‌های کشاورزی در ایالات متحده یا به دست آوردن 1٪ از صنعت املاک و مستغلات بنویسد زیرا او معتقد است که آنها می‌توانند در دراز مدت ارزش تولید کنند. او گفت که نمی‌تواند 25 دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کند و خاطرنشان کرد که برای بازگرداندن پول خود باید آن را به صورت سوداگرانه بفروشد.

سخنان وارن بافت توسط سخنان چارلی مانگر، دوست دیرینه و همکار اجرایی او که همچنین نسبت به طبقه دارایی‌های نوپا نظر تحقیرآمیز مشابه دارد، تکرار شد. مانگر بیت کوین را در سه اصل شرور نامید.

مانگر می‌گوید:

«در زندگی‌ام سعی می‌کنم از چیزهایی که احمقانه و شیطانی هستند و باعث می‌شوند در مقایسه با دیگران بد به نظر برسم اجتناب کنم. بیت‌کوین هر سه این ویژگی را دارد. در وهله اول، احمقانه است زیرا هنوز احتمال دارد به صفر برسد. این بد است زیرا سیستم فدرال رزرو را تضعیف می کند… و سوم اینکه ما را در مقایسه با رهبر کمونیست چین احمق جلوه می‌دهد. او آنقدر باهوش بود که بیت کوین را در چین ممنوع کرد.»

بیانات مانگر و بافت به بازار کریپتو شوک وارد کرد

اظهارات نزولی در طول هفته یک موج شوک بزرگ به اکوسیستم ارزهای دیجیتال گسترده‌تر وارد کرد زیرا ارزش بازار جهانی در مقطعی بیش از 1.52 درصد کاهش یافت و به 1.7 تریلیون دلار رسید. بیت کوین با رسیدن به قیمت پایین 37585.79 دلار، پایین‌ترین سطح ثبت‌شده در هفته گذشته، منجر به ضرر شد.

منبع: blockchain.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *