14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار تکنیکال فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

هاوینگ بیت کوین در سال 2024، ” صعودی ترین” راه اندازی برای قیمت BTC است.

علیرغم رکود پیش از هاوینگ جریان های ETF، بیت کوین می تواند صعود خود را به بالاترین حد خود ادامه دهد زیرا موج بعدی سرمایه گذاران نهادی در حال آماده شدن برای قرار گرفتن در معرض BTC هستند.

 

چهارمین هاوینگ بیت کوین که در 20 آوریل رخ داد، می تواند بر اساس الگوهای نمودار تاریخی همراه با حضور صندوق های قابل معامله در مبادلات بیت کوین (ETF) به ” صعودی ترین” چرخه بیت کوین منجر شود.

قیمت در 13 مارس، قبل از رویداد هاوینگ، به بالاترین حد خود یعنی بالای 73600 دلار رسید. از لحاظ تاریخی، قیمت بیت کوین پس از اتفاقات هاوینگ قبلی به بالاترین حد خود در 518 تا 546 روز افزایش یافت.

به گفته سوخویر سانگهرا، بنیانگذار و مدیرعامل Earth Wallet، بالاترین سطح قبل از هاوینگ، همراه با جریان‌های نهادی از ده ETF بیت‌کوین نقطه‌ای ایالات متحده، « صعودی‌ترین راه‌اندازی» را برای بیت‌کوین ایجاد کرد. او به کوین تلگراف گفت:

 

ترکیبی از تقریباً تمام بیت کوین استخراج شده، سرمایه‌گذار اولیه از طریق ETF، افزایش تقاضا برای پوشش‌های تورمی و افزایش سودمندی – همه جنبه‌های اساسی ارزش پیشنهادی بیت‌کوین قوی‌تر از همیشه هستند.

 

BTC/USD، نمودار 1 هفته ای، با رویدادهای نصف شدن. منبع: Rekt Capital

 

قیمت بیت کوین تا ساعت 9:58 صبح در UTC با 5.6 درصد کاهش در نمودار هفتگی به بالای 63600 دلار رسید. داده‌های TradingView نشان می‌دهد که اولین ارز دیجیتال جهان در ماه گذشته تنها 2.85 درصد رشد کرد، اما از ابتدای سال 2024 بیش از 50 درصد رشد کرد.

 

 

در حالی که انتظار می‌رود قیمت بیت‌کوین در بلندمدت صعودی باشد، از نظر تاریخی قبل از نصف شدن، اصلاحات کوتاه‌مدت صورت می‌گیرد. به گفته Temujin Louie، مدیر عامل Wanchain، اگر قیمت بتواند از مقاومت 65000 دلار بالاتر برود، قیمت بیت کوین می تواند پایان کاهش فعلی باشد. او به کوین تلگراف گفت:

 

از نظر تاریخی، نصف شدن بیت کوین با یک رکود همراه بود. انتظار می رود که تا زمانی که حمایت حدود 58000 دلار باقی بماند، تثبیت ادامه یابد. اگر بیت کوین به بالاترین حد اخیر رسید، به دنبال افزایش سریع به 80000 دلار، 90000 دلار یا حتی 100000 دلار باشید زیرا سرمایه گذاران به دنبال اعداد گرد هستند.

 

جریان های ورودی ETF بیت کوین در آستانه نصف شدن شاهد رکود موقتی است:

 

عملکرد عقب مانده قیمت در ماه گذشته عمدتاً به کاهش انباشت بیت کوین در ده ETF بیت کوین نقطه ای ایالات متحده نسبت داده می شود، زیرا جریان خالص ورودی در هفته نصف شدن منفی شده است. طبق گزارش Dune، ETF های بیت کوین نقدی ایالات متحده در هفته نصف 398 میلیون دلار جریان خالص خالص منفی داشتند که نسبت به بیش از 199 میلیون دلار ورودی خالص مثبت در هفته گذشته کاهش یافته است.

 

 

با وجود رکود موقت، ده ETF بیت کوین در مجموع بیش از 835000 بیت کوین به ارزش 53.5 میلیارد دلار جمع آوری کردند که 4.24 درصد از عرضه فعلی بیت کوین است.

به گفته جوناس سیماناویسیوس، یکی از بنیانگذاران و CTO در Syntropy، علیرغم رکود موقت در جریان ورودی ETF، که به سرمایه گذاران جدید برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض BTC آماده می شود، روایت در مورد عملکرد قیمت بیت کوین همچنان مثبت است:

 

پذیرندگان اولیه از موسسات سرمایه بزرگ وارد بازار شده‌اند و موج بعدی موسسات برای آماده‌سازی جریان‌های ورودی زمان می‌برد. در حالی که بانک‌های بزرگ مقداری حرکت نزولی در بیت کوین پس از نصف شدن پیش‌بینی می‌کنند، من به دلیل جریان‌های بالقوه پول جدید و موقعیت آن به عنوان محافظ در برابر تورم، قدرت بیت‌کوین را می‌بینم.

 

سیماناویسیوس اضافه کرد که بیت کوین به طور فزاینده ای به عنوان “حفاظی در برابر تنش های سیاسی” در میان تشدید درگیری های جهانی در نظر گرفته می شود که می تواند وضعیت آن را به عنوان یک دارایی امن تقویت کند.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *