14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

تتر به کاربران کمک کرد تا 87 میلیون دلار USDT ارسال‌شده به آدرس‌های اشتباه را بازیابی کنند

تتر یک مکانیسم بازیابی برای بلاکچین‌های اتریوم و ترون دارد. پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر، به The Block گفت:

«تتر، صادرکننده استیبل کوین، به کاربران کمک کرد تا 87 میلیون دلار USDT ارسال‌شده به آدرس‌های اشتباه را از زمان راه‌اندازی آن در سال 2014 بازیابی کنند.»

به عنوان مثال، در اوایل این هفته، طبق گفته آردوینو، تتر نزدیک به 1.5 میلیون دلار USDT را از طرف کاربران بازیابی کرد. Tether دارای یک مکانیسم بازیابی است که به آن اجازه می‌دهد آدرس های موجود در بلاک‌چین اتریوم و ترون را در لیست سیاه قرار دهد، وجوه موجود در آن آدرس ها را مسدود کند و توکن های USDT جدید را برای کاربران آسیب‌دیده صادر کند.

آردوینو بیان کرد:

«برخی از کاربران هنگام ارسال توکن به پروژه‌های DeFi [مالی غیرمتمرکز] یا پلتفرم‌های معاملاتی اشتباه می‌کنند، که منجر به ارسال توکن‌ها به قراردادهای هوشمند یا آدرس‌هایی می‌شود که عملکرد بازیابی وجوه را ندارند.»

وی افزود:

«به عنوان بخشی از فرآیند بازیابی، تتر باید آدرس را در لیست سیاه قرار دهد تا یک رمز را بازیابی کند. این کار همه USDT متعلق به آن آدرس را باطل می کند و مقداری معادل USDT را به یک آدرس تضمینی به منظور پردازش و بازگرداندن وجوه به صاحبان قانونی آنها مجدداً منتشر می‌کند. تتر برای ایمنی به تأیید مالکیت و اطلاعات دیگر، برای شروع بازیابی نیاز دارد.»

فرآیند بازیابی Tether یک سرویس رایگان نیست. طبق وب سایت تتر، صادرکننده استیبل کوین 1000 دلار یا حداکثر 10 درصد از مبلغ هر کدام از حسابی که بیشتر باشد را برای بازیابی دریافت می‌کند. این بدان معناست که این کار تتر تا 8.7 میلیون دلار هزینه فی داشته است. تتر درخواست های بازیابی را برای مبالغ بیش از 1000 دلار می‌پذیرد.

علاوه بر مکانیسم بازیابی، تتر همچنین آدرس‌ها را به دلایل قانونی در لیست سیاه قرار می‌دهد. به عنوان مثال، در اوایل این ماه، تتر سه آدرس اتریوم را که دارای بیش از 160 میلیون دلار USDT بودند، مسدود کرد. در آن زمان، آردوینو گفت:

«Tether با یک درخواست اجرای قانون همکاری می‌کند و یک توقف موقت برای ادامه تحقیقات اعمال می کند.»

تتر از زمان راه اندازی خود یک پیشرو بازار بوده است. اما هفته گذشته، مجموع عرضه کوین رقیب یعنی USDC از تتر در بلاک‌چین اتریوم پیشی گرفت و همچنان بالاتر است.

بر طبق Etherscan، کل عرضه فعلی USDC در اتریوم بیش از 42 میلیارد است، در حالی که کل عرضه USDT در بلاک چین نزدیک به 40 میلیارد است.

با توجه به داشبورد داده‌های The Block، در بین تمام بلاک‌چین‌ها، تتر همچنان پیشتاز است.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *