14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

 بزرگ‌ترین بانک سوئیس UBS راه‌های جایگزین سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را پیشنهاد می‌کند

بزرگ‌ترین بانک سوئیس، UBS، برخی از استراتژی‌های سرمایه‌گذاری را به افرادی که به‌دنبال سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو با ریسک کمتری از بیت‌کوین، اتر یا سایر ارزهای دیجیتال هستند پیشنهاد کرد. تحلیلگران UBS توضیح دادند:

«چند راه اصلی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند به پتانسیل‌های کریپتو دسترسی داشته باشند و در عین حال از نوسانات بالا و خطرات نظارتی نگهداری بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال رقیب اجتناب کنند».

پیشنهاد سرمایه گذاری کریپتو UBS

تیم مدیریت ثروت جهانی UBS هفته گذشته یک یادداشت تحقیقاتی در مورد سرمایه‌گذاری‌های جایگزین برای نگهداری مستقیم ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

تحلیلگران این بانک توضیح دادند که سرمایه‌گذاری در کریپتوها بسیاربا حدس و گمان همراه است. آنها بر این باورند که سقوط اخیر بیت‌کوین و بالاترین رکورد آن در نوامبر سال گذشته دو مورد از رایج‌ترین دفاع‌های این طبقه دارایی را تضعیف کرده است.

اولین مورد این است که کریپتو شکل مؤثر تنوع از دارایی‌های مالی سنتی، مانند سهام را فراهم می‌کند. دوم، دیدن کریپتوها به‌عنوان شکلی از «طلای دیجیتال» که محافظت در برابر تورم بالا را فراهم می‌کند در این شرایط سخت‌تر می‌شود.

تحلیلگران UBS  تاکید کردند قرار گرفتن مستقیم در معرض دارایی‌های دیجیتال بسیار با حدس و گمان همراه است. این به این معنا نیست که فناوری زیربنایی دارایی‌های دیجیتال هیچ وعده‌ای برای سرمایه‌گذاران ندارد. آنها توصیف کردند:

ما شاهد طیف وسیعی از کاربردهای ممکن از خدمات مالی و مراقبت های بهداشتی تا کالاهای لوکس  هستیم که منجر به افزایش بالقوه 1 تریلیون دلاری تولید ناخالص داخلی جهانی در این دهه می شود.

تحلیلگران UBS ادامه دادند:

«چند راه اصلی وجود دارد که سرمایه گذاران می توانند به این پتانسیل دسترسی داشته باشند و در عین حال از نوسانات بالا و خطرات نظارتی نگهداری بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال رقیب اجتناب کنند.

اولین استراتژی که تحلیلگران پیشنهاد کردند، سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی است که زیرساخت های لازم را برای اکوسیستم کریپتو ایجاد می‌کنند. به این دلیل که سرمایه‌گذاران احتمالاً از استفاده گسترده‌تر از برنامه‌های کاربردی فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) بهره‌مند می‌شوند.

تحلیلگران UBS توضیح دادند:

«رشد برنامه‌های DLT به سخت‌افزار بیشتری برای اعتبارسنجی فعالیت‌های شبکه، از جمله مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC)، پردازنده‌های برنامه، و واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) نیاز دارد. توانمندسازهای دیگر شامل سازندگان نرم افزار و شرکت‌های مرتبط با مرکز دیتا است که به ایجاد زیرساخت کلی کمک می کنند.

در مرحله دوم، تحلیلگران UBS خاطرنشان کردند:

از نظر ما، فرصت بزرگتری در اختیار شرکت‌های پلتفرمی است که می‌توانند از برنامه‌های مبتنی بر DLT استقبال کنند. از آنجایی که این فناوری در طول 5 تا 10 سال آینده به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد، ما شاهد فرصت‌هایی از طریق معرفی خدمات و دسته‌بندی‌های جدید محصول، صرفه‌جویی‌های احتمالی ناشی از استفاده از فناوری، قیمت های بالقوه پایین‌تر و بهبود کلی در کارایی تجاری هستیم.

گزارش UBS نتیجه می گیرد:

این شرکت‌ها در صنایع مختلفی مانند اینترنت، فین‌تک، نرم‌افزار، خدمات فناوری اطلاعات، خدمات مصرف‌کننده و بیمه فعالیت می‌کنند و می‌توانند از فناوری دارایی‌های دیجیتال برای ارائه خدمات گسترده‌ای مانند پرداخت، امور مالی تجارت، نگهبانی، مدیریت زنجیره تامین، اتوماسیون و مشاوره استفاده کنند.

در ماه ژانویه، UBS با توجه به افزایش نرخ بهره و مقررات فدرال رزرو، نسبت به زمستان کریپتو هشدار داد. تحلیلگران هشدار دادند که با گسترش سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز ارزهای دیجیتال، نظارت دقیق‌تر برای محافظت از مشتریان و حفاظت از ثبات مالی مورد نیاز است.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *