17 اردیبهشت, 1403 | May, 6, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اکثر اعضای انجمن ویکی‌پدیا خواهان ممنوعیت کمک‌های کریپتو هستند

واکنش آنلاین به رمزارزهای اثبات کار مانند بیت کوین نشانی از تسلیم شدن ندارد. یک نظرسنجی سه ماهه که توسط بنیاد ویکی‌مدیا، که بر تأمین مالی ویکی‌پدیا نظارت می‌کند، انجام داد، نشان داد که اکثریت بزرگی از اعضای انجمن با کمک‌های اهدایی به ارزهای دیجیتال مخالف هستند.

هفته گذشته، موزیلا اعلام کرد که دیگر رمزارزهای اثبات کار را برای کمک‌های مالی نمی‌پذیرد و دلیل آن مصرف بالای انرژی است. در عوض، تنها رمزارزهای اثبات سهام را دریافت می‌کند که انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

بنیاد ویکی‌مدیا از 10 ژانویه تا 12 آوریل یک نظرسنجی از جامعه برگزار کرد که در آن از پذیرش کمک‌های ارزهای دیجیتال پرسیده‌شد.

اکثریت جامعه ویکی‌مدیا از توقف پذیرش کمک‌های ارز دیجیتال حمایت میکنند

از میان 326 رأی دهنده، 71.17 درصد (232 در مقابل 94) پاسخ مثبت دادند. “ورمونت” مدیر و مباشر ویکی‌پدیا نوشت:

«این نتایج نشان‌دهنده حمایت کلی جامعه از توقف پذیرش کمک‌های کریپتو با اقلیت قابل‌توجهی که در مخالفت با این طرح است. بنابراین، جامعه ویکی‌مدیا از بنیاد ویکی‌مدیا درخواست می‌کند که پذیرش کمک‌های ارزهای دیجیتال را متوقف کند.»

بنیاد ویکی‌مدیا پس از آن که مولی وایت، سردبیر قدیمی ویکی‌پدیا با نام کاربری GorillaWarfare، پیشنهادی برای پایان دادن به کمک‌های ارزهای دیجیتال ارائه کرد، این نظرسنجی را ایجاد کرد.

بنیاد ویکی مدیا پذیرش بیت کوین را در سال 2014 آغاز کرد و در هفته اول 140000 دلار دریافت کرد. ویکی‌مدیا گزارش داد که در سال مالی گذشته، این سازمان چیزی بیش از 130000 دلار از طریق کمک‌های ارز دیجیتال از 347 اهداکننده دریافت کرده است که کمتر از 1 درصد از درآمد سال 2021 آن است. بیشتر آن کمک‌ها BTC بود.

بسیاری از منتقدان ارزهای دیجیتال به مقادیر عظیم انرژی مورد استفاده برای ایجاد و نگهداری ارزهای دیجیتال و شبکه‌های پشتیبانی آنها اشاره می‌کنند. این تأثیر زیست محیطی به شعاری برای یک جنبش صوتی ضد NFT در بازی تبدیل شده است.

در ژانویه، یادآوری موزیلا مبنی بر پذیرش کمک‌های مالی به ارزهای دیجیتال در توییتر با واکنش‌های شدیدی مواجه شد. از جمله جیمی زاوینسکی، یکی از بنیان‌گذاران موزیلا، که کسانی که درگیر کریپتوها هستند را «پونزی‌های سیاره‌سوز» نامید.

اما حامیان کریپتو  به اقدامات سودمندی که توسط کریپتو انجام شد اشاره می‌کنند. از فوریه، بیش از 100 میلیون دلار ارز دیجیتال پس از تهاجم روسیه به دولت اوکراین و سازمان‌های غیردولتی اوکراین اهدا شده‌است. این رقم شامل 2.5 میلیون دلار ETH از بنیانگذار اتریوم ویتالیک بوترین است.

الکس بورنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در توییتی نوشت:

«کریپتو به لطف استفاده آسان، ثابت کرد که یک نجات دهنده واقعی است. ما در mintsyfra@ کمک‌های مالی ارزهای دیجیتال را آسان تر کردیم.»

منبع: decrypt.co

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *