16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اتحادیه اروپا خدمات کریپتو با ارزش بالا را به روسیه ممنوع کرد

اتحادیه اروپا با گسترش تحریم‌های خود در پاسخ به حمله نظامی روسیه به اوکراین، دوباره ارزهای دیجیتال را هدف قرار داده‌است. روز جمعه، کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی در بروکسل، از دور پنجم محدودیت‌های مورد توافق شورای اتحادیه اروپا استقبال کرد. این محدودیت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به افزایش فشار اقتصادی بر کرملین و فلج کردن توانایی آن برای تامین مالی حمله به اوکراین کمک کنند.

ارائه خدمات دارایی کریپتو با ارزش بالا به روسیه ممنوع شد

مقررات جدید شورا که در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، ارائه خدمات دارایی کریپتو“با ارزش” به فدراسیون روسیه را ممنوع می‌کند. در صورتی که ارزش کل وجوه دیجیتال از 10000 یورو (نزدیک به 11000 دلار) فراتر رود، مقررات در مورد کیف پول کریپتو، حساب یا خدمات نگهداری شهروندان روسیه، سایر ساکنان و اشخاص حقوقی مستقر در این کشور اعمال می‌شود. اتحادیه اروپا تاکید کرد:

«با توجه به وخامت اوضاع و در پاسخ به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، مناسب است اقدامات محدودکننده بیشتری اعمال شود. به ویژه، مناسب است که ممنوعیت سپرده‌گذاری به کیف پول‌های کریپتو گسترش یابد.»

به طور مشابه، این اتحادیه سپرده‌های فیات توسط افراد و سازمان‌های روسی را محدود می‌کند، اما این آستانه بسیار بالاتر است و 100000 یورو است. این اقدامات با هدف بستن راه‌های مختلف دیگر، فروش اسکناس و اوراق بهادار قابل انتقال به یورو یا سایر ارزهای رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به روسیه و بلاروس، نزدیک‌ترین متحد مسکو، یا به هر شخص یا نهادی که در آنجا ثبت شده است، ممنوع می‌کند.

محدودیت‌های مالی همچنین مسدود‌کردن دارایی‌ها و ممنوعیت کامل تراکنش‌های چهار بانک روسی که یک چهارم بخش بانکی این کشور را نمایندگی می‌کنند، در نظر گرفته‌است. متحدان غربی، از جمله اعضا و مؤسسات اتحادیه اروپا، «بانک‌های منتخب روسیه» را از شبکه پیام‌رسان سوئیفت برای پرداخت‌های بین بانکی مستثنی کردند. کمیسیون اروپا و شورا خاطرنشان کردند که موسسات مالی روسیه اکنون «به طور کامل از بازارهای اتحادیه اروپا قطع شده‌اند».

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *