15 اردیبهشت, 1403 | May, 4, 2024
اخبار

اتریوم می‌تواند به‌عنوان بلاک‌چین قراردادهای هوشمند برتر پیشتاز باشد

تحلیلگران صرافی کوین بیس ایالات متحده اعلام کردند که تنها “قاتل واقعی ETH” ممکن است اتریوم 2.0 باشد.

هنوز اتریوم را حذف نکنید.

اتریوم، دومین شبکه بزرگ بلاک‌چین از نظر ارزش بازار است. این شبکه پس از بیت کوین، به محل غالب برخی از داغ ترین نوآوری‌های ارزهای دیجیتال، از DeFi تا NFT تبدیل شده است.

محبوبیت شبکه و هزینه‌های بالای تراکنش روی آن الهام بخش گروهی از رقبا است که قصد دارند اتریوم را با هزینه های کمتر، سرعت های بیشتر و توان عملیاتی بالاتر کاهش دهند. گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه “قاتل‌های ETH” یا جایگزین‌های بلاک‌چین لایه 1 مانند Solana، Binance Smart Chain و حتی Cardano ممکن است روزی از رهبر بازار پیشی بگیرند، قیمت توکن رقبا را افزایش داد.

اما تحلیلگران موسسه کوین‌بیس که تحقیقات ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران بزرگ ارائه می‌کند، می‌گویند اتریوم ممکن است در جلوگیری از شروع کار موفق باشد.

لایه 2 اتریوم یا سیستم مکمل، که در کنار بلاک چین اصلی برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها با هزینه کمتر کار می‌کند، ممکن است به جلوگیری از رقابت سایر پروتکل‌های لایه 1 یا لایه پایه کمک کند. ارتقای برنامه‌ریزی‌شده به خود اتریوم، مانند انتقال کامل به بلاک‌چین اثبات سهام از سیستم اثبات کار فعلی و همچنین معرفی اشتراک‌گذاری نیز ممکن است کمک کند.

موسسه کوین بیس در گزارش اخیر خود گفت:

با بهبود مقیاس پذیری اکوسیستم، کاربران برنامه های غیرمتمرکز یا dapp ها ممکن است از جستجوی جایگزین‌های سریع‌تر و ارزان‌تر برای اتریوم خودداری کنند.

موسسه کوین‌بیس می‌گوید همچنان انتظار دارد «در آینده نزدیک چندین زنجیره در فضای کریپتو همزیستی داشته باشند»، اما اتریوم می‌تواند تاج و تخت خود را حفظ کند.

طبق گزارش موسسه کوین‌بیس، ما فکر می‌کنیم که اوج راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری [لایه ۲] همراه با ارتقاهایی مانند ادغام و تقسیم Beacon Chain می‌تواند پیشرفت [لایه ۱] جایگزین را در شکل فعلی‌شان محدود کند.

انتقال اثبات سهام

بلاک‌چین اتریوم در شرف انتقال به مدل اجماع اثبات سهام از مکانیسم اثبات کار با مصرف بالای انرژی است. بلاک‌چین بیت‌کوین هم از مکانیسم اثبات کار استفاده می‌کند. این امر با ادغام با Beacon Chain اتفاق می‌افتد. در واقع یک نسخه بتا از بلاک‌چین اثبات سهام آینده که در حال حاضر راه‌اندازی شده است.

این تغییرات باید به کاهش مصرف انرژی و توان محاسباتی اتریوم کمک کند. در حالیکه این امر تراکنش‌های سریع‌تر و هزینه‌های گس کمتر را تضمین نمی‌کند، در دسترس بودن سیستم های لایه 2 مانند مجموعه های دانش صفر (zk) می تواند توسعه دهندگان را جذب کند و سرمایه را برای ماندن در اکوسیستم تشویق کند.

تحلیلگران Coinbase بیان کردند:

«این توسعه احتمالاً فرصت‌های جایگزین های لایه 1 را در نیمه دوم سال 2022 محدود می کند.»

Zk-Rollups تراکنش‌ها را با هم جمع می‌کند. قبل از ارسال داده‌های تراکنش به‌روز‌شده به اتریوم، آن‌ها را در محیطی خارج از زنجیره اجرا می‌کند. موسسه کوین بیس گفت:

«مقیاس‌پذیری که می‌توان با استفاده گسترده‌تر از مجموعه‌ها به دست آورد، می‌تواند کلید موفقیت اتریوم 2.0 باشد. این امر برای اینکه شبکه بتواند در درازمدت به میلیاردها کاربر برسد و ده ها هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند، بسیار مهم است.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *