13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

السالوادور 500 بیت کوین دیگر در میان افت بازار کریپتو خرید

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، دوشنبه در توییتر اعلام کرد که کشورش 500 بیت کوین دیگر خریداری کرده است. «السالوادور به تازگی در کف بازار خرید کرده است! 500 سکه با قیمت متوسط ​​دلار آمریکا 30744 دلار.»

توییت او زمانی منتشر شد که بازار ارزهای دیجیتال میلیاردها دلار از دست داد و قیمت بیت کوین بیش از 50 درصد از بالاترین قیمت خود کاهش یافت.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با قیمت 31607 دلار معامله می‌شود. در 24 ساعت گذشته 8.5 درصد، در 7 روز گذشته 18.1 درصد و در 30 روز گذشته 25.4 درصد کاهش داشته است.

السالوادور اولین کشوری بود که در سپتامبر سال گذشته بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی اقدام کرد.

از آن زمان، این شرکت به صورت دوره‌ای بیت کوین خریداری می‌کند. پس از خرید اولیه 700 بیت کوین، این کشور در ماه اکتبر 420 بیت کوین، در نوامبر 100 بیت کوین، در دسامبر 171 بیت کوین و در ژانویه 410 بیت کوین خریداری کرد. با خرید روز دوشنبه، تعداد کل بیت کوین‌های خریداری‌شده توسط السالوادور به 2301 بیت کوین افزایش یافته است.

طبق یک برآورد، کل دارایی بیت کوین السالوادور بیش از 30 میلیون دلار از ارزش خود را از دست داده است. با این وجود، رئیس جمهور بوکله همچنان نسبت به بیت کوین خوش‌بین است و انتظار دارد قیمت بیت کوین در سال جاری به 100 هزار دلار برسد.

السالوادور همچنین قصد دارد اوراق قرضه بیت کوین منتشر کند اما تاریخ عرضه آن مشخص نشده است. الخاندرو زلایا، وزیر خزانه داری السالوادور، توضیح داد که شرایط بازار و جنگ روسیه و اوکراین بر انتشار اوراق قرضه تأثیر گذاشته‌است. او خاطرنشان کرد:

«ما منتظر لحظه مناسب هستیم و رئیس جمهور می‌گوید که چه زمانی… بستگی به وضعیت بازار دارد.»

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *