12 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
اخبار دسته بندی نشده فاندامنتال منتخب سردبیر

بریکس ارزی با پشتوانه طلا_نفت_گاز

لین آلدن، استراتژیست سرمایه گذاری می گوید، یک ارز مشترک برای راه اندازی و نگهداری برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی چالش برانگیز است، اما می تواند بر بیت کوین تأثیر بگذارد.

 

لین آلدن، اقتصاددان کلان، پیشنهادی را که پنج کشور را با همکاری یکدیگر برای توسعه ارز مشترک بریکس تشکیل می‌دهد، مورد تردید قرار داده است و استد لال می‌کند که احتمالاً برای از بین بردن دلار آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد.

 

در مصاحبه ای با کوین تلگراف، درست چند روز قبل از اجلاس سالانه بریکس در آ فریقای جنوبی، آلدن توضیح داد که برای اعضای بریکس – برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی – «بسیار سخت» خواهد بود که یک ارز با پشتوانه طلا را برای گسترش گسترده تشکیل دهند. استفاده کنید.

 

برای اولین بار در نشست بریکس در سال 2022 پیشنهاد بریکس برای ایجاد یک ارز ذخیره بین‌المللی را برای رقابت با دلا ر آمریکا به عنوان استاندارد ذخیره جهانی اعلام کرد. این پیشنهاد بعداً تأیید شد که در قالب یک ارز با پشتوانه طلا ارائه می شود.

 

با این حال، آلدن استدلال کرد که این مدل ناقص است. او گفت: «پشتیبانی از یک سیستم بانکی با ذخایر کسری با طلا فقط به طور موقت ک سریعتر از طلا چند برابر می شوند. در عوض، آلدن نتیجه محتمل‌تر را این می‌داند که کشورهای بریکس با استفاد ه فزاینده از ارزهای خود برای تجارت – به ویژه یوان چین، وابستگی خود را به دل ار برای پرداخت‌های فرامرزی کاهش دهند.

 

جیم اونیل، اقتصاددان سابق گلدمن ساکس ا ست، که در مصاحبه ای در 15 اوت با مجله مالی استرالیایی، مفهوم پول رایج را “مض حک” خواند.

 

آنها می خواهند یک بانک مرکزی بریکس ایجاد کنند؟ چگونه می خواهید انجام دهید؟ این تقریباً شرم آور است،” اونیل گفت که این امر به سادگی امکان پذیر نخواهد بود.

 

در 21 اوت، وزیر امور خارجه هند، وینی موهان کواترا، نیز احتمال تشکیل یک ار ز مشترک بریکس را کم اهمیت جلوه داد و اظهار داشت که کشورهای عضو به طور فزا ینده ای بر تقویت تجارت با استفاده از ارزهای ملی خود متمرکز شده اند.

 

22 تا 24 اوت در آفریقای جنوبی برگزار شد، حضور پیدا کنند، که موضوعات مربوط به تشکیل یک واحد پولی مشترک، بانک توسعه بریکس، تجارت بین المللی و درگیری روسیه و اوکراین را پوشش خواهد داد. 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *