26 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار

بلاروس اقداماتی را برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های کریپتو در این کشور انجام می‌دهد

کشور دوستدار کریپتو، بلاروس تصمیم دارد به صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مجور دهد. بلاروس پیشنهادی را همراه با بسته تغییرات قانونی لازم برای جذب موسسات سرمایه‌گذاری کریپتو به کشور طراحی کرده است.

وزارت دارایی اقداماتی را برای تسهیل سرمایه گذاری های کریپتو در بلاروس انجام می‌دهد

وزارت دارایی بلاروس اصلاحیه‌هایی را با هدف جذب صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این کشور برای مشاوره عمومی منتشر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد علیرغم وجود چارچوب نظارتی برای سرمایه‌گذاری‌های جمعی، تاکنون حتی یک صندوق در کشور ثبت نشده است.

نمایندگان محافل حرفه‌ای خاطرنشان کردند که یکی از دلایل اصلی عدم وجود چنین صندوقی این است که در حال حاضر سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو ممنوع است. وزارت دارایی اذعان کرد که بازار توکن‌های دیجیتال با سرعتی سریع در حال رشد است.

برای رفع محدودیت‌ها، این وزارتخانه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را تنظیم کرده است. طبق این پیش‌نویس مصوبه قبلی در مورد فعالیت در بازار اوراق بهادار مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اصلاح می‌شود. این وزارتخانه قصد دارد به صندوق‌ها اجازه دهد تا به طور همزمان به عنوان فروشنده اوراق بهادار و ساکنان پارک فناوری پیشرفته بلاروس (HTP) فعالیت کنند. این سیاست قانونی، اقتصاد دیجیتال ، از جمله بخش کریپتو را در این کشور تسهیل می‌کند.

نگرانی دیگری که از سوی متخصصان ابراز می‌شود، عدم ضمانت‌های بلندمدت دولت در خصوص کاهش مالیات‌های موجود برای صنعت است. برای رسیدگی به این موضوع، وزارت دارایی مقررات جدیدی را ارائه کرده است که معافیت‌های مالیاتی را برای نهادهایی که با سرمایه‌گذاری‌های جمعی کار می‌کنند تا اول ژانویه 2031 تمدید می‌کند.

توسعه اقتصاد دیجیتال در بلاروس 

بلاروس درهای خود را به روی مشاغل ارزهای دیجیتال با دستور” توسعه اقتصاد دیجیتال” باز کرد که در بهار 2018 لازم الاجرا شد. این سند که توسط رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو امضا شد، معافیت‌های مالیاتی و سایر مشوق‌ها را برای شرکت‌هایی که با دارایی‌های دیجیتال سروکار دارند ارائه می‌کند.

علیرغم اشاره لوکاشنکو مبنی بر تشدید احتمالی مقررات، مقامات بلاروس اخیراً اعلام کردند که مقامات مینسک قصد ندارند قوانین سختگیرانه‌تری برای فضای کریپتو اتخاذ کنند. این اقدام بلاروس درحالی است که حتی نزدیک ترین متحد این کشور، روسیه، در حال بحث در مورد پیشنهادی برای ممنوعیت طیف وسیعی از فعالیت‌های مرتبط با کریپتو است.

در حالیکه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در بلاروس ممنوع است، ساکنان HTP می توانند کوین و توکن صادر و مبادله کنند. بزرگترین بانک کشور هم خدماتی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهد. طبق شاخص پذیرش کریپتو Chainalysis، بلاروس به دلیل فعالیت قوی نظیر به نظیر پس از روسیه و اوکراین در رده سوم در اروپای شرقی قرار دارد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *