20 اردیبهشت, 1403 | May, 9, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

تتر استیبل کوین GBPT را با پشتوانه پوند بریتانیا راه اندازی می کند !!

تتر انتظار دارد که بخشی از نوآوری صنعت در بریتانیا باشد.این کشور در حال برنامه ریزی برای استفاده از استیبل کوین ها به عنوان وسیله پرداخت است. شرکت بزرگ استیبل کوین تتر در حال گسترش استیبل کوین خود با یک ارز دیجیتال جدید متصل به پوند استرلینگ بریتانیا (GBP) است.

تتر در 22 ژوئن رسماً اعلام کرد که استیبل کوین با پشتوانه پوند ، GBPT، در اوایل جولای راه اندازی می شود و در ابتدا از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کند.

GBPT یک ارز دیجیتال با ثبات خواهد بود که بر روی نسبت 1:1 به GBPT متصل شده و هدف آن ارائه گزینه ای سریعتر و ارزان تر برای انتقال دارایی است.

این رمزارز خانواده استیبل کوین های شرکت تتر که متصل به ارز فیات هستند را چهار نفره خواهد کرد.

(سایر استیبل کوین ها عبارتند از EURT با پشتوانه یورو، CNHT با پشتوانه یوان چین و همچنین MXNT که اخیراً راه اندازی شده ، استیبل کوین با پشتوانه پزو مکزیک .)

 

 

بر اساس این اعلامیه، GBPT توسط تیم توسعه دهندگان پشتیبان Tether USDT ساخته می شود و تحت وب سایت اصلی آن، Tether.to فعالیت می کند.

ما امیدواریم که بتوانیم این نوآوری را با فراهم کردن دسترسی کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان به یک استیبل کوین که توسط بزرگترین صادرکننده استیبل کوین دنیا انجام شده رهبری کنیم […] تتر آماده و مایل به همکاری با قانون گزاران بریتانیا برای تحقق این هدف است و به نظر می‌رسد این اتفاق گامی به سوی ادامه پذیرش استیبل کوین‌های تتر باشد .

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری Tether، اشاره کرد که بریتانیا مکان اصلی برای موج بعدی تحول صنعت است و افزود:

در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که خزانه سلطنتی در آوریل 2022 برنامه‌هایی را برای تبدیل این کشور به یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال و آوردن استیبل کوین‌ها به چارچوب نظارتی خود دارد. وزارت اقتصاد و دارایی بریتانیا همچنین در نظر داشت چارچوب نظارتی خود را اصلاح کند تا استیبل کوین ها را به عنوان وسیله پرداخت دربربگیرد.

راه اندازی GBPT تتر در حالی صورت می گیرد که استیبل کوین اصلی این شرکت، USDT، از نظر ارزش بازار برای اولین بار از اکتبر 2021 به زیر 70 میلیارد دلار رسیده است.همین استیبل کوین قبلاً در می 2022 به ارزش بیش از 80 میلیارد دلار رسیده بود.

کاهش ارزش بازار تتر در بحبوحه کاهش مداوم بازار و عدم اطمینان در مورد استیبل کوین ها، ناشی از شکست استیبل کوین های الگوریتمی مانند Terra USD، به وجود آمد. بر خلاف استیبل کوین های الگوریتمی، استیبل کوین های دارای پشتوانه دارایی مانند توکن های تتر 100% توسط پول نقد یا معادل های نقدی مانند سپرده های بانکی، اسناد خزانه و غیره پشتیبانی می شوند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *