9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

مراقب ERC-404 باشید، استاندارد NFT هیبریدی دیگری در شهر وجود دارد.

DN404، یکی دیگر از توکن های ترکیبی آزمایشی و استاندارد NFT، توسط گروهی از توسعه دهندگان راه اندازی شد که ادعا می کنند ناکارآمدی های ERC-404 را برطرف کرده اند.

 

تنها یک هفته پس از راه اندازی ERC-404 – یک استاندارد غیررسمی اتریوم که برای ترکیب عملکرد توکن های قابل تعویض و غیرقابل تعویض (NFT) ایجاد شده است – تیم دیگری از توسعه دهندگان ادعا می کنند که این کار را با DN404 بهتر انجام داده اند. استاندارد «Divisible NFT»، مانند رقیب ERC-404، «هدف دارد یک توکن هیبریدی ERC-20/721 باشد». استاندارد پیشنهادی اساساً به دارندگان NFT اجازه می‌دهد تا بخش‌های کسری از NFT خود را با دیگران معامله کنند.

 

cygaar افزود: “هدف نهایی ما ایجاد یک استاندارد توکن بود که بتواند به عنوان یک NFT با fractionalization داخلی عمل کند.” آنها ادعا کردند در حالی که ERC-404 محبوب بوده است، “از استانداردهای موجود پیروی نمی کند، ناکارآمد است و در موارد لبه خاصی خراب می شود.”

 

بیشتر معاملات بر اساس قرارداد پایه انجام می شود – این یک توکن کاملاً سازگار ERC20 است که تعادل کاربر را ردیابی می کند و ضرب / سوزاندن NFT های آینه شده را انجام می دهد.

شما می توانید این توکن ها را به عنوان کسری از NFT ها در نظر بگیرید. آنها با DEX های خارج از جعبه سازگار هستند.

 

در حالی که ERC-404 می‌تواند با توکن‌های ERC-20 و قراردادهای NFT ERC-721 تعامل داشته باشد، همچنان برای اجرای ERC-404 به پروتکل‌هایی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که توکن‌های آن همانطور که طراحی شده‌اند کار می‌کنند.

 

با این حال، Cygaar توضیح داد که رویکرد DN404 از دو مخاطب استفاده می‌کند: «یک «پایه» ERC-20 با یک «آینه» ERC-721» و ادعا می‌کند که آنها «کاملاً» با پروتکل‌های «خارج از جعبه» مطابقت دارند. این به این دلیل است که بخش عمده ای از معاملات در قرارداد توکن ERC-20 انجام می شود – که به عنوان “کسری از NFT ها” توصیف می شود. هنگامی که توکن های پایه ERC-20 منتقل می شوند، NFT های آینه ای به طور خودکار سوزانده و ضرب می شوند.

 

کیف پولی با مقدار توکن برابر با حداقل یک واحد پایه، یک NFT در قرارداد آینه ای دریافت می کند، و NFT ها برعکس زمانی که کیف پول کمتر از حداقل مقدار واحد پایه باشد، سوزانده می شوند.

 

Cygaar گفت که هدف نهایی این بود که به کاربران اجازه داد بخش‌هایی از NFTها را بدون هیچ واسطه‌ای مبادله کنند و به NFTها اجازه داد در صرافی‌های NFT و صرافی‌های غیرمتمرکز معامله کنند. با این حال، توسعه‌دهنده هشدار داد که این کد “به طور رسمی ممیزی نشده است، بنابراین شما با مسئولیت خود از آن استفاده می‌کنید.”

 

ایمنی ERC-404 زیر سوال رفته است:

 

هفته گذشته، یکی از توسعه دهندگان DN404، که با نام مستعار «quit» شناخته می شود، ادعا کرد که یک آسیب پذیری احتمالی ERC-404 وجود دارد که می تواند شاهد سرقت NFT های سپرده شده در پروتکل های وام دهی به اشتباه برای ERC-404 توسط دارندگان توکن ERC-404 باشد.

 

 ممکن است بتوانید حدس بزنید چه اتفاقی می افتد.

این مبلغ برداشت معتبر است، زیرا سپرده گذار دارای موجودی بسیار بالاتر از درخواست است.

با این حال، پاندورا آن را به عنوان یک انتقال ERC721 تفسیر می کند، و بنابراین سپرده گذار رمز ما می تواند NFT را از سپرده گذار NFT ما بدزدد.

 

توسعه‌دهنده ERC-404 معروف به “ctrl” هفته گذشته هنگام صحبت با Cointelegraph نگرانی‌ها را برطرف کرد و استدلال کرد که “ترک” قراردادی منعقد کرده است که به‌درستی از استاندارد استفاده می‌کند و باعث آسیب‌پذیری می‌شود.

او گفت پاندورا، پروژه قریب الوقوع ERC-404، در حال بررسی «تکرار کاملتر استانداردی است که به یکپارچگی می پردازد».

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *