15 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

منع شدن مقامات ارشد فدرال رزرو از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

مقامات ارشد فدرال رزرو از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال منع شدند

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) اعلام کرد که به اتفاق آرا به‌طور رسمی قوانین جدید جامعی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت تجاری مقامات ارشد تصویب کرده است.

FOMC کمیته ای در داخل سیستم فدرال رزرو ایالات متحده است که وظیفه نظارت بر عملیات بازار آزاد کشور را بر عهده دارد.

قوانین برای اولین بار در اکتبر سال گذشته برای تقویت بی‌طرفی و یکپارچگی کار کمیته با محافظت در برابر هرگونه تضاد منافع اعلام شد.

بر اساس قوانین جدید، مقامات ارشد فدرال رزرو از سرمایه گذاری در اوراق قرضه، اوراق بهادار آژانس، ارزهای دیجیتال، کالاها یا ارزهای خارجی منع می شوند.

آنها همچنین از «خرید سهام یا صندوق‌های بخش انفرادی»، «انعقاد قراردادهای مشتقه» و «شرکت در فروش کوتاه‌مدت یا خرید اوراق بهادار با مارجین» منع شده‌اند. ارز دیجیتال در اطلاعیه اکتبر گنجانده نشده بود.

قوانین جدید برای روسای بانک رزرو، اعضای هیئت مدیره، معاون اول، مدیران تحقیقاتی، افسران کارکنان FOMC، مدیر و معاون مدیر حساب بازار باز سیستم، مدیران بخش هیئت مدیره که به طور منظم در جلسات کمیته شرکت می‌کنند، و هر فرد دیگری که توسط رئیس تعیین شده است و همسر و فرزندان نابالغ این افراد اعمال می‌شود.

فدرال رزرو انتظار دارد این قوانین پس از بررسی و تجزیه و تحلیل بیشتر برای کارکنان فرعی هم اعمال شود.

این قوانین در پی بحثی در سال گذشته وضع شدند که در آن چندین مقام ارشد فدرال رزرو سهام و سایر سرمایه‌گذاری ها را درست قبل از اتخاذ تدابیر گسترده بانک مرکزی برای کمک به اقتصاد در گذر از بحران کووید-19، معامله کردند. اریک روزنگن، رئیس بانک فدرال رزرو بوستون، و رابرت کاپلان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس، پس از این جنجال، از سمت خود استعفا دادند.

FOMC توضیح داد:

«مقامات مشمول قوانین جدید 12 ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قوانین برای انتقال کلیه دارایی‌های غیرمجاز خود فرصت خواهند داشت. در آینده، مقامات جدید تحت پوشش 6 ماه فرصت خواهند داشت تا تمام دارایی های غیرمجاز را انتقال دهند. این قوانین از 1 می (11 اردیبهشت) اعمال می‌شود.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *