14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ارزهای دیجیتال در اوکراین قانونی می‌شوند

میخایل فدوروف (Mykhaylo Fedorov)، وزیر تحول دیجیتال اوکراین در بیانیه‌ای گفت: پارلمان اوکراین در قرائت نهایی از لایحه قانونی کردن ارزهای دیجیتال حمایت کرد.

این لایحه به شکلی قاطعانه و با ۳۰۰ رأی موافق و تنها ۲ رأی مخالف در پارلمان به تصویب رسید.

فدوروف گفت که قانون جدید کمک خواهد کرد این بخش از سایه خارج شود. او گفت که صرافی‌های کریپتو می‌توانند به صورت قانونی فعالیت کنند و دارایی‌های موجود در ارزهای دیجیتال محافظت می‌شوند.

لایحه دارایی های مجازی قبلاً در ماه اکتبر در پارلمان اوکراین را تصویب شده بود، اما توسط رئیس جمهور این کشور، ولادیمیر زلنسکی، وتو شد. از آن زمان این لایحه اصلاح شد تا اطمینان حاصل شود که دارای مکانیسم های قانونی مورد نیاز برای اجرا و رعایت الزامات قانون اساسی است.

تصویب این لایحه، علاوه بر ایجاد زمینه‌های قانونی برای ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم مالی و نظارتی اوکراین، حقوق شهروندان برای نگهداری و استفاده از ارزهای دیجیتال را هم به رسمیت می‌شناسد.

فدوروف گفت که لایحه جدید به اوکراین اجازه می‌دهد تا بازار قانونی برای دارایی‌های مجازی راه‌اندازی کند. این لایحه تصریح می کند که کمیسیون ملی اوراق بهادار اوکراین به عنوان تنظیم‌کننده اصلی دارایی‌های مجازی و هر بازار دارایی مجازی آینده عمل خواهد کرد.

تغییرات لازم در کد مالیاتی و قانون مدنی برای بازار تکامل‌یافته دارایی‌های مجازی در حال آماده‌سازی است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *