21 اردیبهشت, 1403 | May, 10, 2024
اخبار منتخب سردبیر

استاد مالی وارتون به Fed در مورد تسلط بیت‌ کوین هشدار داد

یک استاد مالی در دانشکده وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا نسبت به تسلط بیت کوین هشدار داد. وی افزود که فدرال رزرو در سال گذشته در مورد تورم اشتباه کرد و اکنون باید برای دفاع از دلار آمریکا اقدام کند.

پروفسور مالی از فدرال رزرو می‌خواهد تا برای دفاع از دلار آمریکا اقدام کند

جرمی سیگل، پروفسور مالی وارتون، نظر خود را در مورد تورم، «تسلط بیت کوین» و نیاز فدرال رزرو به دفاع از دلار آمریکا در مصاحبه با CNBC به اشتراک گذاشت.

سیگل، استاد بازنشسته امور مالی دانشگده وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا است. تحقیقات او بر جمعیت شناسی، بازارهای مالی، بازده دارایی‌های بلندمدت و اقتصاد کلان متمرکز است.

سیگل از جروم پاول، رئیس فدرال رزرو که هفته گذشته اشاره کرد که اولین افزایش نرخ بهره در ماه مارس خواهد بود و احتمالاً 25 واحد پایه خواهد بود، انتقاد کرد. وی گفت که فدرال رزرو در حال حاضر عقب مانده است و باید حرکت تهاجمی تری انجام دهد.

استاد مالی وارتون تاکید کرد:

«آنها باید خیلی بیشتر از این کار کنند… من در واقع از اینکه رئیس پاول به تاریخ نگاه نکرد تا ببیند که اکنون زمانی برای کاهش سرعت ما نیست، ناامید شدم.

فدرال رزرو در سال گذشته به شدت اشتباه کرد. اگر به تلاش آنها که برای حفظ تورم در سال گذشته انجام دادند نگاه کنید، می‌بیید که بسیار کمتر از آنچه در واقع تا دسامبر اتفاق افتاد است.»

او هفته گذشته گفت که کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به دلیل وضعیت اوکراین، یک «اشتباه بزرگ سیاستی» است.

پروفسور سیگل در حالیکه گفت که «جی پاول مرد خوب و خطیب بسیار خوبی است»، تأکید کرد: «فدرال رزرو بسیار اشتباه کرده است و آن‌ها باید به عقب برگردند و واقعاً باید اعتراف کنند که باید این کار را انجام دهند. آن‌ها باید جام زهر را در این زمان بنوشند.»

وی در خصوص بیت کوین از فدرال رزرو خواست تا برای دفاع از دلار آمریکا اقدام کند و تاکید کرد:

«ما در مورد تسلط بیت کوین بر دلار صحبت می‌کنیم. ما باید از دلار دفاع کنیم»

پروفسور مدتی است که به افزایش محبوبیت بیت کوین اشاره می‌کند. در ماه ژانویه، او گفت که بیت کوین جایگزین طلا به عنوان محافظ تورم برای نسل هزاره‌ شده‌ است.

او همچنین هشدار داد که فدرال رزرو بقدری از منحنی عقب‌تر است که تورم زیادی را در خود جای داده است. سیگل پیش بینی کرد که فدرال رزرو باید چندین برابر بیشتر از آنچه بازار انتظار دارد نرخ بهره را افزایش دهد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *