13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار

همکاری Google با صرافی‌های کریپتو

Google با صرافی‌های کریپتو برای مجاز کردن کارت‌های دارایی دیجیتال شریک می‌شود. Google Pay که بخش پرداخت شرکت Google  است به دنبال شراکت با صرافی‌های ارز دیجیتال و شرکت‌ها برای گسترش گزینه‌های پرداخت برای این پلتفرم است.

بر اساس مقاله بلومبرگ در 20 ژانویه، گوگل تا کنون با شرکت هایی مانند Coinbase و BitPay همکاری کرده است تا «دارایی‌های کریپتو را در کارت‌های دیجیتال ذخیره کند، در حالی که کاربران همچنان به ارزهای سنتی پرداخت می کنند.»

این غول جستجو هنوز به طور کامل از دارایی های دیجیتال استقبال نکرده است و آنها را نمی پذیرد. با این حال گوگل گفت که در تلاش برای جذب کاربران بیشتر به برنامه پرداخت خود، به دنبال این نوع مشارکت‌های بیشتری است. Bill Ready، رئیس بازرگانی گوگل اظهار داشت:

 

«کریپتو چیزی است که ما به آن توجه زیادی می‌کنیم. همانطور که تقاضای کاربر و تقاضای تاجر تکامل می‌یابد، ما نیز با آن‌ تکامل خواهیم یافت.»

 

استخدام بزرگ از پی‌پل

در تلاشی بیشتر برای تقویت پلتفرم پرداخت خود، گوگل (GOOG) مدیر سابق پی‌پل (PYPL) آرنولد گلدبرگ را برای اداره بخش پرداخت خود استخدام کرده است.

Ready اضافه کرد که این استخدام بخشی از یک «استراتژی گسترده‌تر برای همکاری با طیف گسترده‌تری از خدمات مالی، از جمله ارزهای دیجیتال» است.

گوگل چندین سال را صرف توسعه بخش پرداخت کسب و کار و برنامه ریزی یک سرویس چک دیجیتال و پس انداز با تعدادی از شرکای بانکی کرده است. با این حال، Ready تایید کرد که این شرکت قصدی برای تبدیل شدن به یک بانک ندارد.

این شرکت از رقبای خود اپل در بخش پرداخت‌ها بسیار عقب است. به نظر می‌رسد این تغییر و چرخش اخیر به سمت ارزهای دیجیتال محرکی برای معکوس کردن این روند باشد. بر اساس تحقیقات در سال 2020، گوگل تنها 4 درصد از پرداخت‌های بدون تماس در ایالات متحده را در آن سال به خود اختصاص داد.

Google Pay هیچ کارمزدی برای تراکنش‌ها دریافت نمی‌کند. طبق گفته Ready که اضافه کرد ویژگی‌های پرداخت بیشتری در جستجو و خدمات خرید آن اضافه می‌شود تا به کاربران نشان دهد که «کل مجموعه خدمات مالی موجود» تغییر نخواهد کرد.

هدف قرار دادن جستجوگران و خریداران

گوگل که هفته گذشته یک میلیارد دلار برای یک ملک جدید در لندن هزینه کرد، قصد دارد به جای یک پلتفرم پرداخت اختصاصی، به شبکه ای تبدیل شود که همه گزینه های پرداخت، از جمله کریپتو را به هم مرتبط می‌کند. اقدام به پذیرش کارت‌های دیجیتال با رمزارز از صرافی‌های مختلف، گواه این است که در نهایت به سمت اکوسیستم مالی غیرمتمرکز نوپا قدم برمی‌دارد.

Ready افزود:

این شرکت می‌خواهد جستجوگران و خریداران وب را در Google نگه دارد؛ «کمک به انجام فعالیت‌های بیشتر در یک وب آزاد و باز که طبیعتاً به کسب و کار کلی ما سود می‌رساند.» این شرکت میلیاردها دلار از طریق تبلیغات هدفمند به دست می‌آورد، بنابراین لزوماً مانند صرافی‌های کریپتو نیازی به دریافت کمیسیون برای پرداخت ها ندارد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *