9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

رمزارزها سقوط کردند

بیت ‌کوین در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد سقوط کرد و با قیمت 385774 دلار معامله شد.

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، در 24 ساعت گذشته 8 درصد کاهش یافت. با قیمت 2860 دلار معامله می‌شد. 

علت کاهش قیمت رمزارزها

کاهش قیمت رمزارزها به دنبال ضررهای وال استریت در روز پنجشنبه است. Nasdaq  در این هفته تقریباً 5 درصد سقوط کرد و S&P 500 سومین هفته متوالی زیان خود را تجربه کرد.

از آنجایی که بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در اوایل این هفته افزایش یافت، افزایش نرخ ها باعث شده است که سرمایه گذاران موقعیت خود را در دارایی های پرریسک‌تر کاهش دهند. بازدهی برخلاف قیمت ها حرکت می‌کند.

فدرال رزرو همچنین اعلام کرده است که قصد دارد شروع به کاهش ترازنامه خود و همچنین کاهش اوراق قرضه و افزایش نرخ بهره کند.

یک مورد رایج سرمایه گذاری برای بیت‌کوین این است که به عنوان پوششی در برابر افزایش تورم در نتیجه محرک های دولتی عمل می کند. اما تحلیلگران می‌گویند خطر این است که یک فدرال رزرو جنگ طلب‌تر ممکن است باد را از دسترس بادبان‌های بیت‌کوین خارج کند.

با این حال، با کاهش بازدهی در اواخر هفته، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت تجارت ارز Oanda، گفت: «کمی ناامیدکننده است که بیت‌کوین واکنش مثبت بیشتری نسبت به معکوس شدن بازدهی خزانه داری نشان نمی‌دهد.

قیمت بیت کوین از نوامبر به شدت کاهش یافته است و بیش از 40 درصد از رکورد 69000 دلار سقوط کرده است.

برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که بازار کریپتو به زودی به سمت رکود پیش می‌رود، زیرا بررسی دقیق نظارتی و نوسانات شدید قیمت چشم‌انداز بیت‌کوین را ضعیف کرده است.

رگولاتورها در حال سرکوب ارزهای دیجیتال نیز هستند. چین تمام فعالیت های مرتبط با رمزارز را به طور کامل ممنوع می کند و مقامات ایالات متحده نیز جنبه های خاصی از بازار را محدود می کنند.

در یادداشتی روز پنجشنبه، مویا از Oanda پیش‌بینی کرد که بیت‌کوین می‌تواند به زیر 40000 دلار سقوط کند زیرا بانک مرکزی روسیه ممنوعیت استفاده و استخراج ارزهای دیجیتال در خاک روسیه را پیشنهاد داد. بانک مرکزی روسیه ادعا ‌کرد که ارز دیجیتال برای ثبات مالی و حاکمیت سیاست پولی خطر دارد.

وی خاطرنشان کرد: روسیه در میان سه کشور برتر برای استخراج بیت‌کوین قرار دارد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *