25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کاردانو رکورد بیشترین فعالیت تراکنش‌ها در روز را شکست

روز یکشنبه،  Messari.io نشان داد که کاردانو (Cardano) بیت‌کوین و اتریوم را پشت سر گذاشت و به رتبه اول برای بیشترین فعالیت‌های تراکنش (حجم تراکنش تعدیل‌شده در ۲۴ ساعت گذشته) دست یافت.

در حالیکه کاردانو در تراکنش‌ها به 17.15 میلیارد دلار رسید، بیت‌کوین با 15.1 میلیارد دلار در رتبه دوم  و اتریوم با 8.64 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفتند.

با این حال، توجه به تفاوت بین «حجم تراکنش» و «حجم تراکنش تعدیل‌شده» مهم است. در حالیکه حجم تراکنش به سادگی کل ارزش جابجا شده در یک شبکه بلاکچین خاص را نشان می‌دهد، حجم تراکنش تعدیل‌شده اساسا راهی برای مقایسه منصفانه حجم تراکنش مدل UTXO با حجم تراکنش مبتنی بر حساب است. حجم تراکنش تعدیل‌شده فقط معاملات اقتصادی معنادار را در هر دو مدل جدا می‌کند.

این توضیح می دهد که چرا بیت‌کوین از نظر حجم تراکنش در 24 ساعت گذشته با 36.74 میلیارد دلار در رتبه اول قرار دارد. پس از آن کاردانو با 17.56 میلیارد دلار و اتریوم با 10.50 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارند.

جذابیت‌های شبکه کاردانو

هزینه‌های تراکنش کاردانو نیز در 24 ساعت گذشته بسیار کم بوده است، زیرا شبکه فقط از 51985 دلار کارمزد استفاده کرده است. این علیرغم میانگین 81 درصدی قرائت بار سنج بلاکچین شبکه است که برای هر شبکه ای بسیار بالا است.

این اولین باری است که کاردانو از حجم تراکنش های تعدیل‌شده بیت‌کوین فراتر می‌رود. این نشان می‌دهد که کاردانو داردسخت و درست کار می‌کند. در روزهای اخیر، IOHK، تیم توسعه کاردانو، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها را راه‌اندازی کرده است که به دنبال تقویت مقیاس‌پذیری شبکه و ویژگی‌های قابلیت همکاری است.

ارتقای پروتکل Alonzo پلوتوس (Plutus) را معرفی کرد. پلوتوس پلتفرمی است که زبان قرارداد هوشمند بومی را همراه با ابزارهای لازم برای پشتیبانی از قراردادهای هوشمند در کاردانو ارائه می‌کند. این ارتقا آهنربای کلیدی برای سازندگان DApp بوده است. حجم تراکنش‌ها در شبکه نیز رو به افزایش است، زیرا تراکنش‌های Plutus و Metadata تراکنش‌های ساده روی بلاکچین را در اختیار گرفته‌اند.

معرفی صرافی های غیرمتمرکز مانند SundaeSwap در بلاکچین کاردانو که به دلیل ویژگی‌های امنیتی درجه یک آن مورد استقبال قرار گرفته است نیز به جذابیت شبکه افزوده است.

علاوه بر این، توانایی شبکه برای مقاومت در برابر مسائل مختلف از جمله تراکنش‌های ناموفق به دلیل ازدحام شبکه یا حملات انکار سرویس (DOS) که سایر بلاکچین‌ها را آزار می‌دهد، موجب جذب کاربران شده‌است. همه اینها به لطف Hydra است که توان عملیاتی را افزایش و تاخیر را برای شبکه به حداقل رساند. همانطور که قبلاً گزارش شد، Cardano در 1500 روز گذشته موفق به انجام معاملات بدون هیچ گونه اختلالی شد.

علیرغم اینکه شبکه کاردانو رشد و عملکرد مثال‌زدنی را نشان می‌دهد اما قیمت توکن آن، ADA در فروش گسترده‌تر بازار کریپتو در امان نبوده است. قیمت آن در حال حاضر هنوز با بالاترین قیمت خود یعنی 3.10 دلار فاصله زیادی دارد. در حال حاضر ADA با قیمت 1.06 دلار معامله می شود که یک منطقه پشتیبانی چند ساله اما کلیدی است.

منبع

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *