14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کاهش 90 درصدی کارمزد اتریوم از نوامبر 2021

بازار کریپتو از نزدیک شاهد تحولات پیرامون اتریوم 2.0 است زیرا قرار است در ژوئن 2022 یک ارتقاء بزرگ ارائه کند. همانطور که به سمت “ادغام” پیش می رویم یکی از پیشرفت‌های مثبت کلیدی کاهش هزینه ETH است. طبق ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای Santiment، کارمزد اتریوم در شش ماه گذشته به میزان خیره‌کننده 90 درصد کاهش یافته‌است و نگرانی‌های کاربران را کاهش داده‌است. Santiment افزود که این می‌تواند به افزایش قیمت ETH نیز کمک کند:

هزینه‌های اتریوم بسیار مقرون به صرفه‌تر از آنچه در 8 ماه گذشته دیده‌ایم بوده‌است. میانگین هزینه گاز فقط 5.81 دلار است. برای مقایسه، متوسط هزینه ها در 11 می 2021 به 69.57 دلار و در 8 نوامبر 2021 به 62.85 دلار رسید.

علاوه بر این، Santiment ارائه‌دهنده داده نیز اشاره می‌کند که اتریوم (ETH) همبستگی بیشتری با S&P 500 نسبت به بیت‌کوین (BTC) نشان داده است:

«اتریوم، نه بیت کوین، بالاترین دارایی است که به شدت با عملکرد #SP500 مرتبط است. و از زمان اعلام  #FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) در 3 هفته پیش، این خبر خوبی برای $ETH بود. مراقب باشید که آیا اخبار #فدراسیون باعث تغییراتی برای به‌روزرسانی ماه مه #FOMC می‌شود.»

در مورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، بازار سهام میتواند در کوتاه‌مدت به سمت اصلاح حرکت کند. ما میتوانیم همان سرریز را در بازار ارزهای دیجیتال و قیمت اتریوم (ETH) مشاهده کنیم. تحلیلگر بازار کریپتو، میشل ون دی پوپ، بیان کرد که در صورت اصلاح، ETH منطقه خریدی در حدود 3100 دلار دارد.

اتریوم 2.0 و ادغام

یکی از پیشرفت‌های کلیدی در مورد اتریوم، معرفی پروتکل EIP-1559 است که مکانیزم سوختگی را معرفی می‌کند و فشار کاهش‌دهنده بر قیمت اتریوم (ETH) وارد می‌کند. لارک دیویس، تحلیلگر بازار توضیح داد:

«اتریوم با 2.8 درصد رشد عرضه در سال پس از ادغام، شاهد سوختن 3.3 میلیون اتریوم در سال خواهد بود. تا پایان این دهه، کل عرضه ETH به زیر 100 میلیون کاهش خواهد یافت. یا به عبارت دیگر، ما معادل همه ETHهای موجود در صرافی ها را می سوزانیم!!!!»

او همچنین می‌افزاید که وقتی ویژگی سهامداری اتریوم 2.0 در سال گذشته فعال شد، قیمت اتریوم 68 درصد افزایش یافت. دیویس انتظار دارد که قیمت ETH پس از ارتقا در ماه ژوئن افزایش یابد.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *