13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کوین‌بیس ممنوعیت کامل حساب‌های روسی را متوقف کرد

کوین‌بیس (Coinbase)، صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده همچنان به مسدود کردن حساب‌ها و تراکنش‌های مشتریان روسی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته‌اند، ادامه می‌دهد. اما ممنوعیت کلی برای همه کاربران روسی را متوقف کرد.

یکی از سخنگویان کوین‌بیس گفت:

«در حال حاضر، ما ممنوعیتی برای تمام تراکنش‌های کوین‌بیس که شامل آدرس‌های روسی هم می‌شوند را وضع نمی‌کنیم».

بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، پس از درخواست اوکراین برای ممنوعیت کامل صرافی‌های ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که تمام حساب‌های روسیه را مسدود نخواهد کرد. سخنگوی این شرکت روز دوشنبه گفته بود:

«ما حساب‌های افرادی را که در فهرست تحریم‌ها قرار دارند (اگر دارای حساب‌های بایننس هستند) مسدود می‌کنیم. این اطمینان را می‌دهیم که تمام تحریم‌ها به طور کامل اجرا می‌شوند.»

کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و بریتانیا تحریم‌های مالی گسترده‌ای را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین وضع کرده‌اند و بانک‌های بزرگ روسیه از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت (SWIFT) محروم شده‌اند. اتحادیه اروپا تمام معاملات با بانک مرکزی روسیه را ممنوع کرد تا از فروش دارایی‌های خارج از کشور روسیه برای حمایت از بانک‌هایش جلوگیری کند.

حجم معاملات بین روبل روسیه و ارز دیجیتال تتر در روز دوشنبه به شدت افزایش یافت که نشان دهنده افزایش علاقه روس‌ها به کریپتو پس از تحریم های غرب بر ارز محلی است.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *