13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

جانت یلن اعتراف کرد که کریپتو دارای مزایایی است

جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری ایالات متحده، روز جمعه در مصاحبه ای با CNBC درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرد. با توجه به اینکه روسیه گفته است در حال بررسی پذیرش بیت کوین به عنوان پرداخت برای منابع انرژی است از یلن در مورد ارز دیجیتال پرسیده شد.

وزارت خزانه‌داری در حال کار بر روی توصیه‌های نظارتی برای نوآوری سالم است

جانت یلن، اعتراف کرده است که ارزهای دیجیتال مزایایی دارد. یلن گفت که کریپتو با سرعت زیادی رشد کرده است و اکنون “نقش مهمی” در تصمیمات سرمایه‌گذاری بسیاری از آمریکایی‌ها ایفا می‌کند. وی افزود که وزارت خزانه‌داری در حال کار بر روی توصیه‌های نظارتی برای نوآوری سالم است.

او توضیح داد که فرمان اجرایی جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن، وزارت خزانه‌داری و دیگر آژانس‌های فدرال را موظف می‌کند که «درباره مقررات ارزهای دیجیتال فکر کنند».

وقتی از وزیر‌خزانه داری پرسیده‌شد که آیا او هنوز در مورد ارزهای دیجیتال شک دارد یا خیر، وی اظهار داشت:

«من کمی شک دارم زیرا فکر می‌کنم نگرانی‌های معتبری در مورد آن وجود دارد. برخی از آنها به ثبات مالی، حمایت از مصرف‌کننده و سرمایه‌گذار، استفاده برای معاملات غیرقانونی و موارد دیگر مربوط می‌شود».

او افزود: «از سوی دیگر، کریپتو مزایایی دارد و می‌دانیم که نوآوری در سیستم پرداخت می‌تواند چیز سالمی باشد. ما می‌خواهیم در نهایت توصیه‌هایی ارائه کنیم که یک محیط نظارتی را برای نوآوری سالم ایجاد کند».

در اوایل این ماه، یلن فاش کرد که وزارت خزانه‌داری ارزهای دیجیتال را زیر نظر خواهد گرفت تا ببیند آیا از آن برای دور‌زدن تحریم‌ها توسط افراد و نهادهای روسی استفاده‌می‌شود یا خیر. او گفت:

«ما به بررسی نحوه عملکرد تحریم‌ها و ارزیابی اینکه آیا نشت‌هایی وجود دارد یا خیر، ادامه خواهیم داد. ما امکان رسیدگی به آنها را داریم».

با این حال، یکی از مقامات ارشد این وزارت متعاقباً گفت که وزارت خزانه‌داری نمی‌بیند که رمزارز می‌تواند در مقیاس بزرگ برای فرار از تحریم‌ها استفاده شود.

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *