13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

سولانا (SOL) هدفی برای حملات فیشینگ

Slowmist، یک شرکت امنیتی بلاک چین، در رابطه با حملات اخیر فیشینگ شبکه سولانا (Solana) برای کاربران هشدار داد. این شرکت اعلام کرد که این نوع سرقت‌ها بسیار زیاد بوده است. اخیراً سولانا 320 میلیون دلار اتریوم (ETH) را از پل توکن دیفای خود، Wormhole از دست داد.

Slowmist پرچم های قرمز را برافراشته است

اکوسیستم ارزهای دیجیتال و NFT پر از احتمالات و دزدی است. Slowmist بیش از 650 رویداد هک را ردیابی کرده است که در آن کاربران بیش از 25 میلیارد دلار در سراسر جهان از دست داده‌اند.

در یک هشدار تازه، شرکت امنیت بلاک چین هشدار سرقت احتمالی NFT بعدی را اعلام کرده است. Slowmist نحوه انجام آن را توضیح داد:

  1. مهاجم NFTها را به صورت دسته‌ای و یکجا به کاربران ارسال می‌کند.
  2. سپس کاربر از طریق لینک دریافتی در توضیحات ایردراپ وارد وب سایت مورد نظر می‌شود.
  3. به کیف پول متصل می‌شود و روی «Mint» در صفحه کلیک می‌کند.
  4. پس از تایید، تمام SOL در کیف پول منتقل می‌شود.

فقط با کلیک بر روی تأیید، کاربر با تهدیدی که توسط مهاجم ایجاد شد تعامل خواهد داشت. تهدید در اینجا یک قرارداد مخرب است که انتقال سولانا را تحریک می‌کند. بر اساس اطلاعات Slowmist این حملات فیشینگ در حال افزایش است.

این شرکت به نگرانی در مورد مکانیسم امنیتی کیف پول سولانا، فانتوم (Phantom) اشاره کرد که اعلام می‌کند هیچ “هشدار خطر” کاملی برای کاربران وجود ندارد که همین موضوع آسیب دیدن کاربران را آسان می‌کند.

حملات فیشینگ در حال افزایش است؟

تلاش های برجسته فیشینگ یک نقطه کور امنیتی ایجاد می‌کند که باعث می‌شود کاربران سرمایه خود را از دست بدهند. هک 320 میلیون دلاری اخیر Wormhole یک سیگنال مهم برای تقویت امنیت در بلاک چین است. با این حال، در سال 2021 کیف پول دیجیتال فانتوم مبتنی بر سولانا، دفاع سایبری خود را تقویت کرد.

کریس کالانی از فانتوم تاکید کرد که «ما باید از کاربران در برابر از دست‌دادن سرمایه‌شان در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ محافظت کنیم.»

در همین حال، 600 میلیون دلار از شبکه پولی سرقت شده است که به‌عنوان بزرگ‌ترین رخنه در فضای مالی غیرمتمرکز تاکنون ثبت شده است. با این حال، پس از اینکه شبکه در مورد اقدامات قانونی علیه سرقت هشدار داد هکر دارایی‌های دزدیده شده را بازگرداند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *