13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بانک Bison پرتغال مجوز فعالیت‌ در حوزه کریپتو را از بانک مرکزی دریافت کرد

بانک Bison، یک موسسه مالی پرتغالی مجوز ارائه خدمات دارایی مجازی توسط بانک مرکزی این کشور، Banco de Portugal را دریافت کرده است.

این مجوز، Bison را به اولین بانک پرتغالی تبدیل می‌کند که مجوز هر گونه خدمات کریپتو مرتبط را دریافت می‌کند.

همانطور که رسانه‌های محلی گزارش دادند، بانک Bison یک واحد اختصاصی به نام دارایی دیجیتال Bison ایجاد خواهد کرد که خدمات مبادله و نگهداری ارزهای دیجیتال را به مشتریان ارائه می‌دهد.

اگرچه این موسسه ارز دیجیتالی را که قرار است پشتیبانی کند نامی نبرده است، اما واحد مالی مستقر در لیسبون از طریق شرکت تابعه جدید خود در مسیر ارائه طیف گسترده‌تری از خدمات و محصولات است.

بانک Bison متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری Bison، یک شرکت سرمایه‌گذاری چینی مستقر در هنگ کنگ است. این موسسه مالی خدماتی از مدیریت ثروت، سپرده‌گذاری و بانکداری سرمایه‌گذاری را به مشتریان فردی و حرفه‌ای خود ارائه می‌دهد.

پرتغال و حوزه کریپتو

اگرچه Bison اولین بانک رمزنگاری پرتغال است، اما قابل توجه‌ترین رویداد این کشور در حوزه کریپتو نیست. پرتغال یک اکوسیستم نوظهور برای رمزارزها است و یکی از دوستانه‌ترین سیساست‌های مالیاتی را در مورد دارایی‌های دیجیتال در جهان دارد.

در ژوئن 2021، دو شرکت صرافی کریپتولویا و Mind the Coin به عنوان VASP برای خدمات رسانی به جمعیت ارزهای دیجیتال در کشور شناخته و مجاز شدند. ماه گذشته، پلتفرم پرداخت درون زنجیره‌ای پرتغالی Utrust مجوز فعالیت در همه حوزه‌ها را دریافت کرد.

در اکتبر 2020، دولت همچنین گروهی از متخصصان عمومی و خصوصی را برای طراحی یک استراتژی ملی بلاک چین تشکیل داد. انتظار می‌رود این استراتژی در ژوئن 2022 تکمیل شود. این کشور اروپایی همچنین میزبان بسیاری از رویدادهای شناخته‌شده مرتبط با کریپتو مانند کنفرانس Solana Breakpoint در سال گذشته بوده است.

در حالی که بانک Bison بانک‌های سنتی را برای ارائه پیشنهادهای مرتبط با کریپتو در پرتغال هدایت می‌کند، تعدادی از موسسات مالی در سایر کشورها رمزارزها را پذیرفته‌اند و از آن‌ها برای پرداخت استفاده می‌کنند.

بانک سرمایه‌گذاری ایالات متحده JPMorgan با پروژه‌های متعدد خود در حوزه کریپتو پیشتاز است. بانک اسرائیلی Leumi هم از طریق Pepper Invest نیز آماده ارائه خدمات تجارت کریپتو است و در انتظار تایید مقامات مربوطه است.

منبع: blockchain.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *