10 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

آیا رمزارز شما در کوین بیس ایمن است؟ 

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس  روز چهارشنبه گفت که مشتریان خرده فروشی این صرافی ممکن است نتوانند دارایی های خود را در صورت ورشکستگی بازیابی کنند.

آرمسترانگ همچنین اعتراف کرد که این شرکت این موضوع را برای مشتریان خود فاش نکرده بود تا زمانی که این خطر در پرونده‌ای در روز سه شنبه مشخص شد.

اظهارات آرمسترانگ پس از افشای اخیر مطرح می‌شود که نشان می‌دهد اگر کوین‌بیس از بین برود، می‌تواند با مشتریان خود به‌عنوان «بستانکاران بدون تضمین» رفتار کند.

این افشاگری خشم گسترده‌ای را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت و به تعداد فزاینده‌ای از تماس‌ها برای خروج ارزهای دیجیتال از صرافی دامن زد.

آرمسترانگ: خطر ورشکستگی وجود ندارد

در مجموعه ای از توییت‌های روز چهارشنبه، آرمسترانگ اعتراف کرد که کوین بیس به طور موثر شرایط استفاده خود را برای انعکاس ریسک احتمالی برای معامله‌گران خرده فروشی به روز نکرده است.

وی گفت که افشای جدید ریسک احتمالی به دلیل دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) انجام شده است. اما این موضوع به دارندگان خرده‌فروشی که بیشتر پایگاه کاربری صرافی را تشکیل می‌دهند، اطلاع رسانی نشده بود.

با این حال، آرمسترانگ تصریح کرد که این ریسک بالقوه فقط در صورت ورشکستگی است که صرافی هیچ خطر ورشکستگی را نمی‌بیند. برخورد با دارایی‌های یک شرکت در زمان ورشکستگی نیز عمدتاً به دادگاه بستگی دارد، چیزی که خارج از کنترل شرکت است.

اما اختلاف بر سر کوین بیس انتقاد رایج از صرافی‌های متمرکز را برجسته می‌کند. انتقاد رایج این است که دارنده واقعاً مالک ارز دیجیتالی نیست که از طریق یک رسانه متمرکز نگهداری می‌شود. کوین بیس همچنین یک سرویس کیف پول غیرمتمرکز ارائه می‌دهد.

درآمد سه ماه اول کوین بیس: حجم کاهش یافت

در حالی که صرافی با خطر ورشکستگی مواجه نیست، همچنان تحت فشار شرایط بد بازار است. این شرکت روز سه شنبه گفت که درآمد کوین بیس در سه ماهه اول 35 درصد کاهش یافت در حالی که حجم معاملات آن از 547 میلیارد دلار به 309 میلیارد دلار کاهش یافت. سهام این بورس در معاملات پس از بازار بیش از 13 درصد سقوط کرد.

نتایج ضعیف در بحبوحه یکی از بدترین سقوط‌های بازارهای کریپتو در یک سال به دست می‌آید که نزدیک به 500 میلیارد دلار از ارزش بازار را از بین برده است.

سه ماهه اول سال 2022 با شرایط بد بازار همراه بود که ناشی از ترس از افزایش تورم و شروع جنگ روسیه و اوکراین بود. تعطیلی‌های مرتبط با کووید در چین و هنگ کنگ نیز تا حد زیادی شرایط اقتصادی را تضعیف کرد.

منیع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *