14 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

به کارگیری راهکارهای ارزهای دیجیتال و بلاک چین توسط سه کشور آفریقایی

طبق گزارش‌ها، سه کشور آفریقایی، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و جمهوری کنگو در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از راه‌حل‌های ارز دیجیتال و بلاک چین هستند که توسط اوپن نتورک (TON) طراحی شده‌است. به طور جداگانه، کامرون در حال بررسی انتشار یک استیبل کوین ملی است که مبتنی بر بلاک چین TON است.

تصویب مرحله‌ای راه‌حل‌ها

در بیانیه‌ای که توسط اوپن نتورک (TON) منتشر شد، گزارش شد که جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) در حال بررسی انتشار یک استیبل کوین ملی است که بر اساس بلاک چین ساخته شده‌است. علاوه بر این، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) همراه با کامرون و جمهوری کنگو، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین هستند که توسط TON ارائه می‌شوند.

بر اساس بیانیه TON، اعلام برنامه موجودیت بلاک چین برای ارائه این راه‌حل‌ها به‌دنبال تعامل موفق آن با هر یک از این سه کشور است. در بیانیه پیشنهاد شده‌است که پذیرش راه‌حل‌های رمزنگاری و بلاک چین TON توسط این سه کشور مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

دموکراتیک کردن سیستم مالی

لئون ژوست ایبومبو، وزیر پست، مخابرات و اقتصاد دیجیتال جمهوری کنگو، در مورد احتمال مشارکت بالقوه کشورش با TON، گفت:

«جمهوری کنگو چندین سال است که در این مسیر قرار گرفته‌است و تشویق و شاهد پذیرش گسترده پرداخت‌های موبایلی در سراسر کشور بوده‌است. این گام بعدی در این مسیر است و ما معتقدیم که TON شریک مناسبی برای تسهیل این امر است. این یک ابزار ارزشمند و کاربردی برای رشد و خلق ثروت، هم برای دولت و هم برای مردم ما خواهد بود.»

همتای ایبومبو از جمهوری دموکراتیک کنگو، دزیره کشمیر ابرانده کولونگله نیز از افتخار کشورش در برداشتن این گام صحبت کرد. او گفت که انتشار استیبل کوین «دسترسی میلیون‌ها شهروند بدون بانک و فاقد بانک را به سیستم مالی ما دموکراتیزه می‌کند».

به نوبه خود، وزیر پست و مخابرات کامرون گفت:

«همکاری با TON می تواند نقش اساسی در اکوسیستم دیجیتال کامرون برای تقویت راه‌حل‌های پرداخت و گنجاندن مالی از طریق CAMPOST، اپراتور پست عمومی ایفا کند.»

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *