16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر: ما برای یک اجرای بانکی آماده هستیم

تتر (Tether) بحران اقتصادی سال 2008 را شبیه‌سازی می‌کند تا ارزیابی کند که بانکی که با پرتفوی تتر کار می‌کند چگونه خواهد بود.

پائولو آردوینو، مدیر ارشد فنی، در اجلاس هفته بلاک چین در پاریس به کریپتو اسلیت گفت:

«تتر برای هر شرایطی که شرایط اقتصادی به آن وارد می‌کند، آماده است.»

در این مصاحبه اختصاصی، آردوینو توضیح داد که چگونه تتر بدهی اوراق تجاری خود را با خزانه‌داری ایالات متحده کاهش داده است و دوام پرتفوی خود را به صورت هفتگی ارزیابی می‌کند. تتر شبیه‌سازی‌هایی را اجرا می‌کند تا ارزیابی کند که آیا می‌تواند حتی در سناریویی مشابه با بحران اقتصادی جهانی سال 2008 به بازخریدها احترام بگذارد یا خیر.

آردوینو گفت تتر هرگز درخواست بازخرید را رد نکرده است و او معتقد است که تیم استیبل کوین شرکت “بهترین” است. او اضافه کرد:

«ما بدترین لحظات در تاریخ مالی را در نظر می گیریم … زمانی که باید شبیه سازی کنیم که یک وضعیت بانکی در پرتفوی تتر چگونه خواهد بود.»

آردوینو توضیح داد که چگونه افزایش اخیر نرخ بهره در ایالات متحده، تتر را تشویق کرده است که دارایی اوراق تجاری خود را تا 30 درصد کاهش دهد و آنها را با اوراق خزانه ایالات متحده جایگزین کند.

«دارایی‌های اوراق تجاری این شرکت موضوع بحث‌های زیادی در جامعه بوده است. برخی این تئوری را دارند که ممکن است تتر به مشاغل املاک و مستغلات چین مربوط شود. کاهش اوراق تجاری، که گفته‌می‌شود «معادل نقدینگی» است، احتمالاً برای بسیاری از بدبینان تتر خبر خوبی خواهد بود.»

خزانه‌های ایالات متحده توسط کشورهای خارجی مانند چین، ژاپن و بریتانیا و همچنین توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، صندوق‌های بازنشستگی، شرکت‌های بیمه و سایر حساب‌های دولتی و دولتی نگهداری می‌شود. آنها به عنوان دارایی‌های بسیار ایمن در نظر گرفته‌می‌شوند زیرا احتمال عدم پرداخت بدهی ایالات متحده با رتبه اعتباری AAA کم است.

با این حال، برخی از آژانس‌های رتبه‌بندی ایالات متحده را منفی نشان داده‌اند، رتبه‌بندی جهانی S&P هنوز فقط رتبه AA+ را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، رتبه بندی S&P گلوبال رکودی آتی را با کاهش 3 درصدی تولید ناخالص داخلی در سال 2022 نشان می‌دهد.

S&P گلوبال همچنین نسبت به کاهش بیشتر رتبه در صورتی که «تحولات سیاسی منفی غیرمنتظره بر انعطاف‌پذیری نهادهای آمریکایی تأثیر بگذارد یا موقعیت دلار به عنوان ارز ذخیره پیشرو در جهان را به خطر بیندازد، هشدار می‌دهد».

آردوینو بیان می‌کند که اگر ایالات متحده به چاپ پول ادامه دهد، به طور فرضی:

«اگر یک تکه پیتزا یک میلیون دلار هزینه داشته باشد، برای یک تکه پیتزا یک میلیون USDT هزینه خواهد داشت».

حتی اگر ایالات متحده وارد تورم فوق العاده شود، پیوند دلار به USDT اعتبار خواهد داشت. آردوینو گفت که پوشش در برابر دلار برای نگه داشتن USDT نیست، بلکه در عوض نگه داشتن تتر گلد یا بیت کوین است.

منبع: cryptoslate

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *